Sidor

29 maj 2009

plingar iväg

i helgen igen. Börjar med att ta en runda till billesholm idag. Hälsa på moster och 3 barn, Malla o Poppy brukar gilla at träffas o leka då o då så de blir nog nöjda. Fortsätter rundan till kågeröd, och imorgon tar vi en runda till Tomelilla och firar lillEmmas 7års dag, följer med tillbaka till Kågeröd och eventuellt blir det Billesholm på söndag igen, då det e dags att fira Elsa 11 år också. Många släktingar, mycket körande och mycket fika =)

Igår va vi på färd också tog oss till helsingborg med S o L, och jag blev positivt överaskad av hur bra de funkade med den nya syskon brion va inga större problem förutom lite träningsvärk i axlar, menmen det blir ju bättre med tiden. Tog en shopping tur på norr o sen söder, blev lite så plock ännu denna gång, underkläder, shorts o tshirt till olle, miffy skor till D, linne till P och födelsedagspressenter till Emma.

Fick äran att träffa S mamma och mormor, också va himla kul, hennes mormor påminde så himla mycket om min aldeles egna lilla mormor. Både i utseende och sätt, mormor tidigare lite runda former, kortsnaggat hår, milda ögon, och denna givmildighet som mormor hade, L fick lite stickat till sina gosedjur, presic som P hade fått om mormor fortfarande fanns, och när man tackar och uppskatatr så får man tillbaka "jaja, det va väll inget, det var ju inget konstigt", men endå ser man att mormor blir glad och så låsas inte bry sig så mycket, precis sånn va mormor också. Blir avis måste jag säga, vill också ha min mormor här, vill att hon ska få se vilka fina barnbarnsbarn hon har, tur så hann hon träffa P iallafall. Saknar min lilla mormor min fina mjuka mormor, tror dock hon är här o spökar ibland, håller tummarna för det ibland, tror hon är däruppe, ligger o solar näck på nått däck, och njuter, och ler och är stolt över alla sina barn, barnbarn o barnbarnsbarn.

pöss

Inga kommentarer: