Sidor

13 maj 2009

Mycket gjort idag...

Morgonen började med ett besök på bvc, med Daisy, äntligen hade hon gått upp lite, inte jätte mycket men vi ska sluta noja nu iallafall. Olle och Poppy passa på att leka lite inne på ÖF, så vi stannade där till 12. Efter lunch tog jag en runda med Sarah i stan, shoppa lite sommar kläder till damerna och mig. Fick äran att följa med på bingo också, och vi vann!!! 2000 vann vi va förmodligen nybörjar tur men hey vem vet, så vi shoppa lite mer, och sen gick jag hem. Frågade Olle om vi skulle käka ute el om jag skulle laga blodpudding, förvåningsvärt så får puddingen vänta till imorgon, och jag sprang ner o köpte lite kina mat. Gjorde som vi brukade göra innan vi fick barn köpa hem massa med rätter och dela på plus att alla får ordentligt med lunch imorgon också. Blev, kycklingspett med jordnötssås, friterad kyckling, räkor, fläskfile med sötsur, biff med bambuskott, kyckling med curry och vårrulle. Behöver jag ens påpeka att vi blev mätta allihop. Poppy fann lycka i jordnötsåsen, kul för aldrig förr har hon velat smaka sås ens, så det får göras om.



Efter det sattes det upp ny rullgardin på tjejernas sov, så nu hoppas vi på att de sover länge imorgon morgon. Kors i taket! Imorgon e det dags för Olle att åka till jobb igen, trist e skönt att ha honom hemma, men men nån får ju dra in lite kosing här i hemmet. Avboka min fina rosa vagn idag också, blir ståbräda till den vi har istället, plus at jag får lite shoping pengar, inte helt fel. Plus att det e bättre att vänta tills bugaboon kommer med sin syskonvagn nästa år, så har vi den till kommande pluttar också...

dags att nanna!
Pöss!

Inga kommentarer: