Sidor

27 maj 2009

Jag

Så vem är jag? Jo en snart 26 årig 2 barns mamma, bosatt i vackra staden Landskrona. Bor här med min man Olle och min två små bönor Poppy och Daisy. Så lite om mig och Olle, träffades på nätet 1999, och träffades for real februari 2000 blev tillsammans 7 feb 00, och gifte oss 27 jan 07. Vi flyttade ihop snabbt och har sedan dess bott i 2 lägenheter i nyköping landskrona en sväng därefter hbg, ödåkra och nu landskrona igen, och vi trivs helt sjukt bra.

Våra två fina bönor då? Jo Poppy (valmo) är född 30 aug 06, efter 27 timmars förlossning. Hon kom til värden på morgonkvisten och har sedan dess inte gjort annat än belyst vår vardag. Hon hade dock svår kolik skrek 7-8 timmar varje kväll, i fyra månader, men som tur var gick det över. Hon hade också för trånga tårkanaler under 1a levnadsåret, annars är hon världens finaste spralligaste, snällaste, generösaste lilla 2 åring. Min lilla krull tott!

Daisy (tusensköna) är född 20 juli 08, efter typ nån timmes förlossning hann va på sjukhuset 1,5 timme bara. Dock hade lilla bönan det lite för brottom så hon kom 3 veckor för tidigt och när hon svisch ut så va hon en blå liten mupp, det enda som funka var svaga hjärt ljud så de fick hjälpa igång henne. Hon hamna snabbt på neo efter konstiga ryckningar och skakningar. Men efter några dagar fick vi ta oss hemmåt, även hon åkte på kolik, och hon har även reflux grad 3 och lite nedsatt njurfunktion 43/57 %. Hon är en liten skrutt men oj vad mycket hon kan och hur mycket uppmärksamhet hon lyckas få.


Så vad händer annars i mitt liv? Jo mycket tid och energi går ut på att försöka lägga upp någon typ av viktminsknings plan, vi får väll se hur det går med det. Äter även antidepp och har mina ups and downs, har i yngre dagar haft problem och gått hos psykolog och ätit medicin, vilket pangades på igen efter förlossningen med Poppy, så med samtals kontakt och medicin håller jag mig på rätt spår.

Vad gillar jag annars, älskar att pyssla, scrapping, detalj planering och organisering, shoppa loppis och ge nytt liv till gammalt skit, laga mat, älskar rosa, inredning, mycket tid går att planera vår fina avstyckade paradvåning på 100kvm. Ta hand om skrikande barn, torka rumpor, torka kräk, tvätta högvis med kläder laga mat 100grr per dag, få en puss på pannan när man vaknar, se sina barn sova, busa och gosa se ett leende när P kommit på nått nytt, få vara stolt över att ens barn wow kan rapa det består också min vardag av. Bloggen kommer att användas för att kräka av mig, babbla av mig, berätta, visa och skryta lite om mina fantastiska barn (och kanske min man).

Inga kommentarer: