Sidor

19 maj 2009

Baajjjssss dag!

Tyckte allt kändes tipp tppp när jag steg upp ur sängen idag, låg inte ens o drog mig så länge, kände mig stark o pigg. Trots att barnen åkt in och ut i vårt sovrum hela natten, olle har nog träningsvärk efter allt spring. Vi tog oss till öf och Poppy spralla av sig ordentligt, satt och tittade på med bella och felicias mammor på hur vissa av de andra barnen beteede sig som snor ungar, alla leksaker och då menar jag ALLA slängdes på golvet och in i ett plast hus, och ingen av föräldrarna reagerade (?),ingen som helst respekt för saker eller för de andra barnen, som tur e höll p och d sig undan så de slapp bli inblandade, d e ju visserligen rätt på och vill va med i centrum så hon kröp in o kollade läget ibland, fick nån smäll och kom snabbt ut igen. Ungarna snodde bananer från lärarnas rum o föräldrarna brydde sig inte, de klättrade i köket o skulle plocka glas, o dricka själv, sprang i korridorer, men föräldrarna brydde sig inte,, helt jäkla otroligt hur vissa föräldrar e helt nonchiga. Till slut tog lärarna tag i det och alla fick städa upp deras mög. Väl klara där och fortafrande förundrade över ignoransen och noll respekten för andra och andras saker.

Vi tog oss till torget köpte jordgubbar o korv, mötte fl mammorna där och följde med en runda till parken, p lekte, d sov och jag fick kackla lite, mest tat lungt o lyssna o kränga jordgubbar =) Efter två timmar där var det dags att bege sig hem igen.

Poppy deppa ihop på vägen hem o klagade, men vi tog oss hem, i trappan börja hon tjata om att hon hade bajsat, jaja inte hela världen tänkte jag, väl inne hoppa hon upp i sängen o väntade på att jag skulle komma o byta (som tur är för en gångs skull) blöjan. Insåg dock rätt snabbt att det va omöjligt uppdrag det va bajs på benen, på ryggen, och snabbt överallt i sängen och på hennes kläder också, d stog på golvet och gallskrek allt vad hon kunde, pissed på att inte mamma hade tid till henne. P vägra ligga stilla o fortsatte rulla omkring o jag såg hur det bar ablev äkligare o äkligare, o mitt i allt snäpper det, jag börjar istållet vråla på henne, LIGG STILLA, gå sakta in på toaletten, GÅ SAKTA, snälla poppy gå in i duschen nu, NU, NU, snälla NU, du måste duscha vi måste få bort allt, jag lovar att du inte får vatten i ögonen, FÖRHELSKOTTA NU POPPY, stackars lilla damen blev dock ren tillslut, efter mycket skrik och två gallskrikandes ungar. Hon somna snabbt därefter i sängen dock o D somna snabbt i vår säng.

Mina fina älskade små ungar, dumma dumma mamma, ringde dock Olle så han kom hem och är här när de vaknar så jag slipper flippa igen idag. Vet inte vad som hände men för mycket lek, för mycket sol och alla trötta kanske reultera i ett sånt dumt agerande i denna situation, ska krama o pussa mina fina flickor när de vaknar igen, mysa i sängen o läsa bok för Poppy då blir hon nog glad igen, kanske förlåter mamma.

Älskar er mina fina små flickor trots att hela hemmet stinker bajs!

Inga kommentarer: