Sidor

09 september 2009

Lika som bär eller?



Nyfödda små damer, bilderna är tagna samma dag som de kommit ur, vem är vem tro?




6 månaders firande, fina flickor.



1 år och lite till...

fina flickor lika eller ej, tycker iallafall mamma och pappa. Dock skiljer det rätt mycket i size men men alla e vi ju olika.

Hade en intressant diskussion innan med Poppy jag bad henne , säga "får jag den snälla daisy" istället för att bara rycka dryckflaskan ur handen på henne, så jag gav mig på att pedagogiskt upprepa orden då hon flummade ut meningen:
Mamma- säg "får"
Poppy- år
Mamma- säg "fffåår"
Poppy- ååår
så fortsatte 10tal gånger tills
Mamma- säg "FÅR"
Poppy- bäääää
Mamma- men poppy säg "får jag"
Poppy- bääää poppy

Kul unge, humor har hon, behöver jag ens säga att jag gav upp.




1 kommentar:

Sarah sa...

HAHA, HON ÄR SÅ JÄKLA GO ÄR VI HELT ÖVERENS OM HÄR HEMMA (var ju bara tvungen att läsa upp det för E)