Sidor

17 september 2009

Blir så lack ibland..

Va på Öf idag som vanligt och jag är så trött på alla föräldrar som inte kan ta hand om sina ungar. Poppy satt och målade fint med färg, varpå hon berätta för mig på sitt lite knasiga språk vad det var för nått ungen mitt emot upplyser då sin mamma, om att flickan inte kan prata fast hon är stor. Ser att Poppy hör det men fortsätter måla dock tyst, jag försöker då istället prata och fråga vad hon gör får korta svar tillbaka, varpå tjejen mitt emot smäller ur sig högt flickan målar inte fint, hon målar jätte fult. Hennes mamma står bredvid och säger fortfarande inte ett knyst, ser att Poppy blir mer pressad, jag försöker prata på och berömma henne även Drita läraren gör så, tur nog så kommer Leia inhoppande i samma sekund och Poppy lämnar målande för egen tid med sin saknade Leia.

Men jag blir så jävla lack, vad är det för jävla förälder som bara står där och inte sägger nått, hade räkt med ett "jag tycker hon målar fint", "alla barn målar olika", "alla barn parat olika", "så sägger man inte", va fan som helst, min lilla fina dam ska inte behöva känna sig udda pga sitt tal, och fan inte behöva höra att hon målar fult, hon som är kreativiteten själv, älskar att måla, skapa mecka, jävla föräldrar som inte kan ta lite ansvar och styra upp situationen, mamma hjärtat bankar, gör allt för min tjej inte ska behöva känna sig annorlunda, eller retad, men det e fan inte lätt när ungarna är hemska små jävla troll.

Usch...

Sitter nu iallafall o kränger potatisgratäng och kålrotsbiffar, smarrigt värre om jag får säga det själv, får blir mer veg mat i framtiden...

So long...

1 kommentar:

Anonym sa...

Gumman...din dotter är hur duktig som helst tro inget annat..föräldrar som inte kan säga till sina barn borde skämmas...du skulle helt enkelt sagt till personen ifråga..hade själv blivit tvärlack..en stor kram och ge en till poppy från mig

Kram Jessi