Sidor

10 september 2009

Kalla det vad du vill

stirrigt, virrigt, kaos, hysteriskt, övertrött...

ALLT funkar som beskrivning på kvällens tumult. Efter en eftermiddag spenderad hos Sarah, där både middag och fika bjöds på var det slutligen dags att gå hem. Ville verkligen inte hörde hur övertrötta ungarna va, men hade inget val, Olle jobbar över och de behövde komma i säng och jag behövde handla också. In till affären flöt det på även i affären (va nått nytt), men självklart behövde det rinna över förr eller senare, när vi kom till porten och Poppy va tvungen att gå upp för trappan, då knäppte det, bägge ungar gallskrek, jag va ap trött och hade massa att få upp, skötväskor, påsar, blöjor och barn. Fick upp alla kassar i en runda med Daisy fick sen stänga in henne och gå och hämta Poppy som satt och gallskrek i trappan, fick försöka se glad och pigg ut och skämta med grannarna som självklart va tvungen att komma just i stöket. Fick upp ungar, fixa välling och skulle börja med att somna Daisy, hon va övertrött ville inte somna, efter 10 min började jag höra Poppy "mamma", shit ungen e på toa och behöver hjälp, men en liten stund till så sover D. Men icke sa nicke nån D skulle inte sova gick tillslut in på toa till en gallskrikande jätte ledsen Poppy (är tjocka väggar och hörde inte att hon va ledsen hörde bara att hon kalla), trösta henne en stund, torka rumpa och fick henne i säng hämta välling och la mig bredvid henne ett tag, då kommer D knallandes in jätte glad. Dags för nästa bajs rumpa, fick sen lämna Poppy för att lägga D igen. Efter 15 min gallskrikande igen slockna hon tillslut, pust, Poppy halvsover och jag sitter äntligen ner...

Tack min fina Sarah för all hjälp idag, mat och sällskap, underlätta massa idag.

1 kommentar:

Sarah sa...

Min första tanke: Hjälp? Vilken hjälp? Fattar noll, det är ju jag som är grymt tacksam för sällskapet :)
Puss