Sidor

01 maj 2010

Viirig mamma

har varit riktigt kass på nätandet senaste tiden, känt mig off och rätt konstig trots att jag har massor energi. Mne nu fick jag lite tid att skriv av mig lite. Nu har vi äntligen haft en bra vecka Olle har kommit hem som en vanlig svensson vid 5 varje dag, har varit behövligt och skönt. Barnen har mått bra av att få lite pappa tid och mamma har fått lite hjärnsläpps tid.

Vill börja med att tacka fina Eivor, Krille och Sarah för ni fixa mitt vagndäck, det är nu bytat och pumpat och vagnen kan återigen användas, vilket uppskattas MMMAAASSSAAA, har känt mig helt skum utan min vagn. Tack så jätte mycket för hjälpen!

Sen fick vi återigen en lugn morgon hos SoL igår med nybakade bullar ungarna pressa i sig som vanligt, och jag drack vatten. Fick dock avlägsna oss tidigt, skulle hem städa, baka, och laga mat för kvällen. Vid 4-5 kom Johanna + 3 fina flickor, och sedan vackra syster med Sebastian. Fick en helmysig kväll med gottsällskap, och jag fick första färdiga Marjaliisa väskan, moster min har skapat en butik och ska sälja lite textil stuff, sjukt genomarbetade och jätte fina saker och jag fick den första som va märkt med logan, lägger ut bild senare. Goa mamma och Herman skulle också kommit men mammsen va trött och dålig så de fick stanna hemma, kanske får vi träffa dem imorgon istället, och hoppas mamma blir bättre, säg till i tid så kanske jag hinner baka en kaka tills ni kommer också =)

Det va himla kul att syster och "svåger" kom va första gången de kom på middag här och de e välkomna många gånger till, nu har de ju varit här en gång så nu kanske de vill komma fler gånger. Fick lite klippt igår igen också Johanna numer min provdocka, fick en ordentlig klippning som va kul att göra med massa flikar och hack, måste säga att jag blev nöjd, även Elsa fick lite lugg, men det får vi nog öva lite mer på. När kvällen va slut och alla åkt däckade tjejerna direkt.

Idag har det slapats tagits lugnt och bara haft det mööösss... och så ska det fortsätta nu!

Inga kommentarer: