Sidor

10 maj 2010

Mat idag

Det här e ju ap kul med att få laga lite nytt på annat sätt, även om jag brukar laga mycket mat själv så får man nu tänka om.

Idag blev det spenat soppa m ägg.
2 lök
400-500 g fryst hackad spenat
Buljongtärning
400-600 dl vatten beroende på hur tunn du vill ha den.
Salt peppar
2,5 dl lätt grädde på 12%
1/2 dl gräslök

Stek lök och spenat så den är upptinad, häll på vatten och buljongtärning låt den puttra ett tag. Mixa med hand mixern som en galning häll på grädde gräslöken och krydda och koka snabbt upp. Mixa ett hårdkokt ägg med lite av soppan och its done. Jag struntade att sila för det va inte lönt blev bara grönt vatten som rann igenom. Resten av familjen käka soppan en delade kokade ägg och stekta korvmynt. Mycket nice och en hel del kvar tills imorrn.



Nu har jag ju också bestämt mig för smoothie mellisar br till mig och barnen och hitta idag på citygross en kartong med 1,5 kg fryst annanas hallon persik jordgubbr för 49 kr v veckoerbjudnde så jag ska hadla massa till. Kom hem och öppnade och lådan va fylld med små små påsar fulla med fin frukt är ju perfekt att nyttja till smoothie och dyl, PERFEKT.



Så ikväll blev det en persika och hallon smoothie
1 dl lättyoghurt
1 dl lätt mjölk
1/2 dl ca av varje bär.

Mixa sila och dela med mig lite till gubben, han tig dock lite socker också men jag e nöjd.



Pöss

- Postat från min iPhone

Inga kommentarer: