Sidor

11 maj 2010

Förklaring

vill bara förklara mig, om mitt mående. NEJ jag ångrar inte min operation, NEJ jag mår inte jätte pissigt. Men fast jag har valt min op själv trots att allt har gått bra har jag rätt att få va ledsen och få känna, känna saknaden av mat, den har varit min bästa kompis i många många år och nu ska jag endast äta för att överleva. Det e svårt, men trots detta går det väldigt bra, jag är pigg och glad och mår bättre än vad jag gjort på väldigt lång tid. Har tappat 10 kg och det känns, knäna gör inte ont längre, jag känner mig inte svullen, och jag e sjukt pigg. Jag e otroligt glad över mitt beslut och ångrar det inte en sekund, men även jag måste få ha små downs, trots att det inte passar alla i smak. Alla har vi våra problem och mina försvinner inte bara för att jag är opererad även om folk trott så.

Men trots allt mår jag sjukt bra, känner mig otroligt lyckligt lottad och känner mig stark, men tårarna kommer ibland, och det tänker jag låta dem göra...

2 kommentarer:

Sarah sa...

Och det ska du göra min fina <3

linda phillipes mamma sa...

hej'
klart man mår piss i bland det måste man få göra.. Att lämna en livskamrat är ju känsligt på många sätt . Även fast man själv har valt är det jobbigt man har haft kamraten där i största delen av sitt liv lika så jag..
nej jag tror att har man väl tagit steg för en operation är det det steget man vill gå. Jag ångrar inte heller ett ända steg i min operation men har mina ups and down som sagt. nya livet är en stor omställning i mycket dels med mat och omställningar med allt vad det innebär det är inte bara en själv som ska ställas om utan alla andra runt om en ska förstå att man valt en ny livstil att man som du söger att man äter bara för att överleva.. sen är det ju det att ögonen ska vänja sej vid att det blir inte mer mat än det som man sen lägger upp på tallriken.. Många människor tror att bara för man gör en gbp så flyger alla problem en ur världen men det finns andra problem än mat siuationen .. fortsätt kämpa gumman och du är vacker som du är och kommer bara bli vackrare
kram linda phillipes mamma på öppna förskolan