Sidor

04 oktober 2009

102 cm

lång, det är vår Poppy, vi började fundera på om hon faktiskt växt nått, för vi har kommit in i en sån period där inget passar längre. Vi hade rätt 8 cm på 6 mån, är det normalt tro? Hon ligger på normallängden för en nästan 4 åring. Lång dam helt enkelt och inte konstigt att vi får köpa kläder i 110/116.

Så blev det konstaterat, en hel del andra saker har också hänt i helgen, eller nje inget viktigt el stort el så. Har mest haft en mysig lugn helg allihop. Började fredagskvällen med mumsmiddag, med kycklingfile i chili, ingefära, vitlök, potatisklyftor, tomater med chevre och honung och en kall tomat fraiche. Fortsate kvällen med barnmelodifestivalen, ungarna dansade i soffan åt snacks och hade mys.



Fortsatte med en lugn lördag, morgon mys tidigt som vanligt, frukost och små damerna gjorde sig vackra. Sen deppa jag ihop, tant röd har kommit på besök igen så jag gick och la mig slutade med att jag sov 4 timmar, upps. vaknade vid 3-4 igen fixade makaron och korv gratäng. Kolade barn film, och krängde lördagsgodis. barnen somna o vi kolla lite skräkis.


Söndag då, lugnt Poppy och pappa gick på gympan, jag och Daisy tog en promenix ute i stormen, och gick tillslut och handlade, hämtade upp fam och gick hem. Tagit det lugnt myst, satt ut MASSA saker på tradera. Lagat nudlar, kyckling, kokosmjölk, chili, ingefära, gröncurry gryta med wookgrönsaker, fått besök och bjudit Moffa och Herman på middag, bullar och Kaffe. Fortsatt möst, och nu håller barnen på att somna. Nu ska jag leta upp havrix korten för imorgon får vi sprutor hela gänget. Måste slänga in lite bilder från bakningen också, barnen e ju så fina när de kladdar.

Pöss o Bye so long...

Inga kommentarer: