Sidor

02 juli 2009

Tröttsam dag

måste jag tyvärr erkänna att det va idag. Hade stora förhoppningar om att Olle skulle komme hem till lunch, men så bidde det icke, sen skulle han komma hem till vanlig tid eller någr tidigare, så bidde det inte heller utan han kom hem 6. Jag vet att det inte e sent, men e man inställd på annat, man e trött, små ledsen inget går ihop då e det sent, tro mig. D sov iallafall lunch, dock inte P, vi mös i soffan sitället o kollade teletabbis. När de sen va vakna tog jag en städrunda, och damsög med två skrikande barn runt benen. Sen skulle de ju ha middag också, blev korv med bröd till de två små. Sen va jag och P ute och hon fick cykla lite själv där ute i ca 1 timme, väntade på hemglass men den dök inte upp. P stirrade sig dock blind på alla andra små lastbilar, bla en vit körde från torget varpå P skriker "glassbilen kör, mamma den åker" jag svarade lungt att det va inte glassbilen utan en annan bil, då sa hon istället "e det ordgubbebilen, orgubbebilen kör mamma, byebye ordgubbar", jag fick då snällt förklara att nej de va inte jordgubbar heller, mamam vet inte vad det var i den, nån min senare kör pölsemannen också iväg, "mama lassbillen kör nu, mamma poppy vill ha lass, den kör", men poppy då det e korvbilen försökte jag då förklara, hon titade skumt på mig, och tillslut gick hon med på "byebye orvbilen, byebye". Hon insåg då att alla bilar kört sin kos och undrade då vart glassbilen va, jag försökte förklara att det va så många barn som ville ha glas så den va jätte sen, och att vi får köpa glass nån annan dag, hon acceptera det och gick med på att cykla hem igen, dock förklaade hon för mig gång på gång "poppy köpa glass annan dag, mamma".

Imorgon e ny dag hoppas den blir bättre ska få sällskap av både gubben, sarah, leia, jessi, neo och tindra (sorry om nått e fel stavat), och s ska få långt fint hår, det ska drickas massor med kaffe, kränga frullebullar och kacklas. nu ska jag kränga pizza.

Pöss på er!

Inga kommentarer: