Sidor

06 juli 2009

man kan ju nästan tro att jag lagt mig ner o dött

så segt det e här inne, men nopp det har jag inte gjort, bara haft mycket at göra. Men nu e det måndag jag tror jag tar en slapp dag hemma, bönorna e små förkylda, hostiga och trötta så det kanske inte är helt fel. Så vad har hänt senaste tiden...

3 dvs fredgas ängnades hela dagen här hemma, dock hade vi fullt hus. Sarah och Jessi med alla små bönor va här. Från morgon till eftermiddag, barnen busa omkring här som barn bör. Olle städa, diska, lagade mat m.m. Jag satte i löshår på S och Jessi höll oss gott sällskap, och servade oss lite när det behövdes.

4 lördags hamnade vi på stranden i rydebäck, med mam, pap, Moster johanna, thomas, malla, elsa och leia, heldag där, vilket slutade med att P följde med mam o pap hem, så jag och olle to en myskväll hemma.

5 Söndags lugn dag hemma gjode nada, förutom o lagamat, tvätta och plocka lite, P kom hem vid 3, men vi tog det bara superlungt.

Förhoppningsvis får jag ut massvis med bilder lite senare idag, just nu behöver kidzen uppmärksamhet.

Morgonen idag då, hmm jag fick sovmorgon till 8, kan ju inte bli bättre, vi möspösa i sängen 1 timme, byta 2 bajsblöjor, duka fram frulle, och nu leker barnen och lyssnar på klasiskmusik, P valde musiken. Nu ska jag ta beslut om dagen o ta tag i mig själv =)

Pöss så länge!

Inga kommentarer: