Sidor

03 februari 2010

Sorry

alla ni som läser för mina alltid tråkiga deppiga inlägg, men det e så det får va, jag har den här för att skriva av mig få skaka av mig känslor, släppa trycket, ibland bra ibland sämre tyvärr. Idag har varit en skum dag, ungarna har trotsat, trotsat och åter trotsat, jag har skikit skällt och deppat, men håller ändå ihop nu på kvällen.

Tog vårt pick och pack och tog bussen ut till mamma imorse, hon va ledig idag så det var trevligt att passa på och få lite lyx. Ungarna älskar ju sin mormor mer än nått annat så det kan ju inte bli bättre. Bus, hop i snö och massa med mat har de fått idag. pannkakor, mini fika med dockservisen, te och bullar, vegetarisk lasange, hemma gjorda köttbullar, frukt och massa med mys. Jag kunde inte ha än bättre kontakt med min familj än vad jag har, vi är alltid välkomna, de hjälper alltid till och finns "här" för oss alla 4:a. Där får vi bara va, och ungarna får kärlek så det räcker och blir över, är glad de finns där för oss och mina barn, att Poppy och daisy får ha såna närvarande morföräldrar, de är viktiga för dem nu, och kommer förhoppningsvis alltid vara det.

satt och fundera över mig som mamma idag, och jag tänker inte säga at jag e en dålig mamma, för det anser jag inte att jag är, men fan vilken lat mamma jag är, dte e ju hemskt. Skulle vilja ha energi att klä på dem springa ut hoppa leka och skutta hela dagarna alltid, men dte är ju tyvärr inte jag. Håller tummarna om att jag liknar den dröm mamma jag vill va lite mer nästa vinter, hoppas på kraft och energi då. Ska föröksa involvera de mer här hemma låta de vara med, de vill ju och kan ju så det handlar bara om min energi mitt tålamod och min vilja. Vill det bästa för mina barn och så det är idag är tyvärr inte det, de förtjänar mer.

Inte för att köpa mina barn, men få ge dem möjlighet att få växa pp med en annan varelse lära sig empati, förståelse och kärlek, vill jag ha hus djur, katt skulle vi ju haft i höstas men fick avbokas, nu vet jag inte riktigt vad jag vill, Olle prata om råtta här om dagen, kanske inte riktigt min grej. Katt funderar jag fortfarande på, 'är ju myigt men man blir lite mer bunden, kan inte åka bort osv. Nu funderar jag på vovve, vars valpars pappa jag mött och jag diggar honom, har aldrig gillar hundar men han e go. Frågan är väll om jag orkar, med tanke på att jag inte orkar med mina barn som det är idag, hund kräver ju mycket, men ger mycket tillbaka och kan följa med...

några kloka ord om husdjur önskas...

film skas ses nu, väntar på Olle som idag återigen kommer hem 23...

1 kommentar:

Sarah sa...

Gumman, vet inte vad jag ska skriva,men faktiskt, du är en underbar mamma, bara för att ni inte är ute o rullar i snön, gör inte dig till en sämre mamma. Du är där för dina barn, du älskar dom ovillkorslöst, du gör saker med dom och framför allt, du skäller sällan på dom och skriker nästan aldrig.
Hur mkt ni är ute eller ej, har noll betydelse, för du är en dröm mamma, du är den bästa mamman, dina barn kan ha och tro mig, det vet dom om!!!

Lutar mkt åt att det inte blir vovve här i heller :( Eric verkar inte spec sugen o tycker det är dyrt, och jag vill inte övertala bara för att, jag vill hellre att han vill lika mkt som mig och att vi delar ansvaret till fullo, annars kan det liksom vara så.

Puss på dig min fina