Sidor

22 februari 2010

Napp helvete

e så förbannat trött på denna plast pinyl som ligger överalt, som man alltid får leta sig svettig efter. Denna ständiga ropet efter "bappi" jag har tröttnat! Om det funkar och Olle e med på det så ska jag kassera den idag bara sluta tvärt, hon somna till lunchen utan. Efter en stunds gallskrikning, hon hade den men kastade den för hon blev arg så då fick jag nog. Hon somnade ju tillslut, svettig och arg men utan napp. NU blir de några skrika dagar, men den e det slut letat och slut kokat av dessa äckliga plast proppar.

Har i helgen bestämt moig för att börja premunera på grönsaker så efter lite efterforskning så visade sig att årstiderna har bäst paket, man får mest för pengarna. Så på torsdag får jag mitt första paket på en stor mixlåda för 250 kr, som innehåller:

Morötter
, Billeslund, Danmark, kl. I

Gul lök, Billeslund, Danmark, kl. I
Rotselleri, Tinggård Ekobruk, Danmark, kl. I
Ostronskivling, Cooperativa Primavera, Italien, kl. I
Bredbladig persilja, Cucho Verde Semillero, Spanien, kl. I
Spetskål, Cucho Verde Semillero, Spanien, kl. I
Tomater, Eco Sur, Spanien, kl. I
Citron, Al-Arbuli S.C.A., Spanien, kl. II
Sallat, Biogarden, Frankrike, kl. I
Äpple Elstar, Peter Rolker Obstbau, Tyskland, kl. I
Ananas, Costa Rica, kl. I
Bananer, Savid, Dominikanska Rep., kl. I
Päron Williams, Argentina, kl. I
Plommon, Argentina, kl. I

Ska bli kul att se =)

nje kolla desperate nu, innan två hulliganer vaknar...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha..me too och samma paket oxå..spännande :)

Kram Jessi

Olof sa...

Mmmm.. ska bli kanongott!