Sidor

01 februari 2010

Alloallo

i stugan, det e måndag vi slappar, och skakar ungar och skrik från oss. Haft en mös lugn helg, plockat och rensat i köket och blev super nöjd med resultatet, så skönt att bli av med gammalt skrutt. Fick besök av mam och pap igår, prata, fika och beställde en data till bror. Idag har vi bara tagit det lungt, va och lekte med alla andra barn och följde sen med S o L hem, fick super mumsig mat och stökade och tjurade lite. Ungarna har varit trötta idag, många tårar och skrik och jag vill och jag vill. E bara så ibland, inte så mycket man kan göra åt men men, nu sitter jag här och slappar och Olle ska lägga ungarna för att sen åka till jobbet igen och jobba natt.

Min fina lilla Daisy blir man förvånad av varje, dag så liten, men kan och vill så mycket. Just nu e allt "lilla lilla", "lilla bil", "lilla oppy", lilla mamma, lilla pappa, lilla pippilotta, lilla mjau, men hon pratar mycket många ord och kortare meningar ramlar ut hennes lilla mun, hon kan berätta när hon är hungrig, om hon vill ha dricka, när hon är mätt. Hon upplyser oss när det e dags att byta blöja genom att dra av sig allt (oftast bara kiss då). Hon vill så mycket ska hoppa efter de stora tjejerna, klättra och mecka, ritar fina små teckningar med tuchpennor, sätter på locken och kommer och visar hennes prestation. Just nu springer hon runt och skriker (sjunger), lilla mamma lilla mamma, min mamma, lilla bil, skruva bil, och så "skruvar" hon på sin rosa scooter, med två teskedar...

Hon har energi hon är mycket men guuu så go hon är. Stora syster kör annat hon e snäll försöker ta hand om fixa dona sköta allt och alla, inte så lätt med sån arg envis lillasyster. Hon håller på att sluta med tumma och e ap förbannad för det, trotsar genom att kissa på sig, gråta och skrika. Hon är pysslig kan sitta och pilla och klippa klistra i timmar, hämta hälla upp dricka och serva lillasyster, hon vyssar dockor och tar hand om sina bebisar. Här om dagen fick hon låna en riktig bebis, max, hon satt med honom i knäet, pilla på hans små fingrar, jämförde med sina, hon jolrade och gullade med ansiktet i hans mage, pratade bebisspråk och fick honom att skratta, och hennes ögon lyste som två super stjärnor, så mycket omtanke och kärlek i en sån liten dam. även om hon också kan va arg slå till spottas och ha sig.

Fina fina flickor jag har.

mina två stjärnor



Pöss mina fina...

Inga kommentarer: