Sidor

13 november 2009

Otursdagen

fredag den 13:e med stort O. Dagen började bra, vakna tidigt låg och myste som vanligt i stora sängen med vällingar, barnprogram och täcken upp över öronen. Tog på oss och knalla bort till S o L för nybakade bullar, och konstaterade som vanligt att man borde börja baka bröd oftare. Daisy deppa ihop snabbt och somna och sov en stund. VI krängde lite lunch och Poppy deppa ihop insåg snabbt at hon hade feber förmodligen efter vacc igår. Stanna kvar och lekte och kackla till 15, tog då Poppy i vagnen och Daisy på magen gick och handlade mat och gick hem. Fixade potatisgratäng och kycklingfilé, strax därefter plingade det på dörren, Malla, Lia, Elsa och Johanna knalla in. Slängde in maten i ungen och klippte Johanna, jag blev nöjd hon ville haft det lite längre men hey jag e bara nybörjare så det får blir nästa gång, men det blev bra tyckte jag, tjänade min andra klippslant också.

Vi käka, Malla och Poppy bosatte sig i lekrummet, och när vi sitter och kacklar hörs ett BRAK, jaha tänkte jag Daisy som snubblar runt som vanligt, men nått kändes fel, hon skrek till och blev tyst, Malla började roppa OLLEOLLE och Poppy MammaMamma. Olle flög in och jag tänkte jaja, plötlisgt hörs ett JOHANNAJOHANNA kom hit NUUU. Han kom springandes men daisy i armarna, det rann blod ur munnen på henne, efter massa med torkande av blod, dock fortfarande en gallskrikande Daisy så kom vi fram till att hon hade ramlat med nappen i munnen från en stol. Nått i munnen har gått sönder för där satt blod och skinflasor på nappen. Från hennes två fram tänder spruta det blod både framför och bakom och eventuellt har de två tänderna flyttats så de korsar varandra lite. Efter en lång stund fick vi henne att lugna sig och somna, jag pratade med 1177, vi ska ha koll på henne, eventuellt va det strängen i ovan läppen som gått sönder, och vi ska uppsöka tandläkare på måndag och kolla mun och tänder. Mass blod, ledsen D är ingen bra kombination mamma hjärtat slår lite extra, på köpet skar jag mig i fingret när jag skulle dela en isbit till henne så toppen på mitt pekfinger är väck.

Kul eller hur, efter lite mer mys med fam Nelin, så va det dags att säga hejdå, och P o D somnade snabbt efter, lekdag i nästan 12 timmar i sträck kan de ha de bättre tro. Vi mår förresten ok efter sprutan, Olle har lite muskelvärk och känner sig dragen, P hade lite feber och jag har bara ont i armen. Fick dock för mig att jag skulle dö inatt men hey det gjorde jag ju inte, vaknade ju fint i morse igen =)

Nej tat lungt coola ner lite, tat djupt andetag...

Pöss

3 kommentarer:

Anonym sa...

men stackars lilla snäckan då :(
Pussa henne massor från mig och så håller jag tummarna hårt att det inte är ngn fara med tänderna
Pöss

Olof Wingren sa...

Rättelse, Johanna har ett ganska djupt skärsår på fingret. Inget har lossnat emellertid. Är ej säker på att Daisys blod kom från tänderna heller. Men det får vi säkert reda på imorgon.

En mamma med kaos sa...

klart det har lossnat har ju ett fete hack in i fingret och drog bort skinn delar med plåstert... så det så!!!