Sidor

06 november 2009

Nya krig

för min del efter långa och många diskussioner med mannen och bra samtal med den kvinna som låg på samma rum som mig på sjukhuset för nån vecka sedan har jag bestämt mig för att jag ska ge mig på en gbp, jag har för många gånger försökt och misslyckats ocg inget tyder på att jag plötsligt skulle lyckas själv så jag går den här vägen, allt inom mig skriker att det är lathet slapphet och så jäkla fel, samtidigt som jag nu känner att nej, jag behöver hjälp, riktig hjälp. Så jag började med att ringa vc idag för att få tid till läkare, men nej det ville de inte ge mig för jag hade faktiskt tid hos nån distrikts tant på livsstilsmotagningen. Så jag skickade in ett krav via deras hemsida på mina vårdkontakter och får väll se om jag får tid nu, annars får jag göra en självremiss. Nya tag nya drag får se vart det leder.

Poppy träffa specialpedagogen idag också, hon har fått ett häfte med tecken hon ska lära sig eller vi rättare sagt så nu börjar vi med teckenspråk på allvar här, hon skulle också ringa och trycka på logopeden, och jag ska skicka en självremiss dit och trycka på mer. Många äventyr vi far på i denna familj. En dag så kommer allt braka man kommer känna att palla liksom dra i allat palla ha kontakt med 100 läkare ang diten och daten, blää. Alla i den här familjen har kontunuerlig läkar kontakt, Olle för sin leukemi, jag för min depression och övervikt, Daisy för sin lilla storlek, reflux och sina öron och Poppy för sitt tal och nu hörseln. Men ändå vi är faktiskt friska, vi mår bra och mina barn springer leker och busar.

P sover just nu D busar och vi ska packa för resa till landet. Bye the way nu har svin tiderna kommit jag får sprutan på onsdag och Olle och Poppy torsdag, och D ska vi ringa på måndag och pressa på.

Många bollar i luften....

1 kommentar:

Olof sa...

Åh, får jag på torsdag? Det nämnde du inte i telefon nyss. Jippie - jag ska bli ett svin!