Sidor

28 juni 2011

Massor och allt

Har hänt de senaste dagarna, för mycket för att palla sätta mig och skriva av mig. Haft många bra dagar, med början i fredags på midsommar. Hade en heldag hos fam Nelin, med lek, skoj och mys. Tjejerna lekte fram till midnatt, då de decka. Gubbarna drack öl och var glada tidigt, och delar av de decka tidigt också. Vi tanter satt mest och pratade, åt och njöt, med undantag på en jätte runda i skogen, där jag ärligt talat trodde jag skulle dö av utmattning. Har inte så mycket bilder än, men fler kommer.








I lördags fortsatte resan, tog oss till Helsingborg och busfabriken, för en hel dag med fam Berg. Tjejerna lekte, märktes dock snabbt att de va trötta, men de höll ihop. Följde med hem efter på en supermiddag och fika. Skönt att träffa vänner man kan kräka av sig för och dela hur man mår, kunna känna att det e ok att må piss. Hade iallafall en mycket mysig och uppskattad hel dag.

I samband med besöket bestämdes det att de skulle till Ullared på söndagen, så jag passa på att slingra mig in så jag fick komma iväg i söndags. Hämtades 6 och va uppe lagom till de öppna, första timmarna va lugna, och med tanke på att planen va att inte handla så mycket, kanske man kan säga att jag lyckades hitta rätt mycket. Lite kläder till alla, en hel del leksaker och små plock, en del plock och stekjärn till köket, en del tvålar mm. Gick iallafall inte därifrån tomhänt, och ännu en dag i gott sällskap med Lovisa och Lasse gick.

Igår va det inte riktigt lika positivt, vaknade av ryggamärta utan desslikes, kom knappt upp och höll mig liggandes i stort sätt hela dagen. Fick nog efter middagen och ringde förlossningen. Givetvis ville de ha in mig, så trippen gick till sjukan. Kollade länge på hjärtljud då de va oregelbundna, kollade sen ultraljud, men damen där inne stoja och hade sig och mådde bra, vägde 2300. Nerver mm kollades då ryggen smärta och mitt ena ben alltid är avdomnat. Slutsatsen va en överansträngd rygg, med ordination vila och citodon. Viktigast e ju att hon mår ok iallafall. Kom hem till nybäddad säng, och två sovandes damer som slocknat när mormor nanna dem.




Idag har jag varit liggandes hela dagen, sitter för första gången upp nu, efter sovit bort hela dagen. Kan inte ligga på rygg dock har så jävla ont, så jagfår sova på mage. Min kära bror har fått ta hand om tjejerna, fixat ute med dem, ordnat lunch, hängt tvätt mm. Olle kom hem till 15, så allt flyter på trots att jag numer är handikappad. Men med familj som ställer upp går allt.

Imorgon ska vi in till hbg, klippa oss hela gänget och sen på BM besök, håller tummarna om att jag överlever det. En av våra gamla vagnar är numer sålda också, och remiss för plastikop är inskickad och vidare skickad.

Mycket händer, och ska jag gå och ta en paus..


Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer: