Sidor

22 juni 2011

Baby klar

Kände stress då jag insåg att bebis sakerna ej va redo o på plats så jag tog tag i detta. Tvättade allt och har vikt in det på sin plats. Passade på att ta lite bilder av de ny införskaffade sakerna, vilket inte är många men iallafall några.



Kort body och shorts med mössa, super sött från hm.



Hittade body och mössa på pop, med massa knalliga färger.



Body och byxor från lindex, i Knalligt gul, de stora tjejerna har matchande byxor också.



Body från det älskade molo, tänkt som första plagg, om hon inte drunknar i den dvs.



Vit body och byxor med spets från kapphal, sött men enkelt, har en förmåga att alltid klä de nyfödda i vitt så det lär ju behövas.




En bak body från lindex, och två småntossor är också nya.




Första speldosa e viktigt, tjejerna fick välja, de har också haft varsin egen ny dosa från födseln, spelar man med den redan när de ligger i magen, blir de lugna av den även när de kommit ut.



Första nappar som denna gång ska med till bb, vägrar dela finger med bebisen denna gång.



Och givetvis en första filt, även den från molo, så den matchar kitschit bodyn också. Har vi i vår säng nu, så den ska få våra doften, så be be blir trygg när hon kommer.

Detta va ALLT jag köpt, verken mer el mindre, inte allt för mycket tycker jag dock. Har en del kvar från tjejerna ju och nu när jag kollat vad jag har så finns det sammanlagt:
9 mössor
13 par sockor
1 Munkjacka
5 pyjamas
8 långbyxor
2 shorts
3 klänningar
8 långarmade bodys
7 kortarmade bodys
2 korta sparkdräkter
2 långa sparkdräkter
2 strumpbyxor

Och thats it, lär ju räcka iallafall. Kanske borde man införskaffa en kofta också... Hmm...

En vagga e kollad på också och får vi sätta skruv i taket blir det en Leander vagga, me like a lot...

Så allt klart bara att komma nu lilla damen....

Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer: