Sidor

20 juni 2011

Göteborg

För den som missat det och undrat vart vi tog vägen förra veckan, så kan jag berätta att Göteborg fick sig ett besök av oss. Jag, Elina och kidsen åkte med ett tidigt tåg i onsdags utan att berätta för nån. Lite så där nu drar vi bara. Hade tänkt stanna 2 nätter men det visade sig bli ett problem. Ringde på tåget runt till varenda hotell i göteborg, fanns 2 hotell, 1 i stan med ett rum ledigt, men bara en natt, så det fick det bli.

Tuffade upp till götet, köpte göteborgspass vid stationen och trallade sen till hotellet förbatt checka in, runt 13. Lämnade väskor och annat onödigt på hotellet, vilket va en båt som låg vid hamnen, väldigt mysigt och annorlunda.

Tog oss sen med pendeltåg till Liseberg, stod i kö en liten stund men kom in vid 1430 köpte åkband och satte igång åkandet.

Tyvärr är mina damer olika långa vilket betyder att de kan åka olika mycket. Poppy kunde åka ett gäng fler än lillasyster så det fick hon göra med Elina el själv. Daisy deppa under väntan och fick ängna sig åt att ringa till pappa och mormor. Annars åkte vi alla allt som gick, även jag med min stora mage. Vi hade super kul, och ungarna älskade det. Stannade till 2230 och avslutade med att vinna lite choklad, plopp, Marabou och en katt till Daisy. Tog oss sen trötta men nöjda till hotellet/båten. Tog oss en välförtjänt dusch och slängde oss i säng.

På torsdagen började vi med en trevlig frukost buffé. Tog oss sen till centrum och hoppade på ett litet mini tuff tuff tåg, som åkte runt med oss i Göteborg på en sightsing. Fick se och hörs mycket.

Tog oss sen till universeum, käkade lunch, och tittade sen på alla djur och allt annat skoj.

När universeum var gjord, tog vi oss ner till stan. Promenixade sen hit och dit i 5 timmar, kollade i affärer och käkade pizza hut. När sen de stängde vid 20 gick vi till stationen. Köpte lite fika och hoppade på ett tåg som skulle ta oss hem till 0030.

Fick halvvägs, efter laholm, negativt besked dock. I allt ösregn hade ett tåg framför hoppat av banan. Detta betydde att vi skulle tillbaka till Laholm. Därifrån skulle vi sen få buss till Helsingborg. Jag blev skit förbannad, satt med två övertrötta barn, och visste att vi skulle missa sista bussarna hem. Höll ihop och tog en LÅNG diskussion med tåg nissen, fick honom efter mycket att ringa sin chef. Blev då lovade taxi från Helsingborg och hem. Trots att detta går emot deras policy. Väll i väntrummet i Laholm kom han igen och berättade att de fixade taxi hela vägen. Så när de andra stod och väntade i ösregnet hoppade vi in i en taxi som körde oss fram till dörren. Med lite järn vilja kan man få det mesta med andra ord. Mycket tacksamma för detta givetvis.

Samlat så hade vi en super mysig tripp med syrran, och vi hade inte kunnat fixat det utan henne. Får vi göra igen helt enkelt, när suget på äventyr stramar igen.

Tack för en mys tripp!

Posted using BlogPress from my iPad