Sidor

04 juni 2011

Mammor kan

Banne mig bada också, ploppa i igår. Låg och plaskade länge va ju nice värre, när man väl kom i. Hade en vanlig mysig fredagkväll med grillat och grillad fruktsallad med vitchoklad till efterrätt, så himla nice.




Idag började bada det med smått panik. Mamma och fan va borta Olle klippte gräset och jag tittade på tjejerna när de bada. Daisy visade stolt hur hon kunde ligga och flyta på rygg på badringen i poolen. Plötsligt lämnade hon badringen och kastade sig bakåt i tron att hon kunde göra det samma utan ring. Hon åkte ner under vattnet sprattlade och åkte ner igen och igen, jag börja skrika som en idiot på Olle men givetvis hörde han inte. Kändes som en evighet men va säkert bara korta sekunder. Såg paniken hos henne och hon bubblade under hoppa i så snabbt jag kunde och drog upp henne. Är ingen djup pool utan bägge tjejer kan stå i den men det räcker tydligen inte. Stog dygnsur med kläderna på mig med en skakande livrädd Daisy i armarna mitt i poolen. Forsatte skrika på Olle för jag kunde inte ta mig ur poolen med henne. Mamma kom utspringandes och tog henne när jag hoppa ur. Satt sen med Daisy en stund, tröstade och kramade. Sen fick poppy Stopp på Olle så jag kunde gå och byta om. Mamma va tvungen att åka snabbt då hon skulle lämna Elina på sitt jobb och jag hade ju koll på läget. En liten rädd och skakig Daisy e inte ofta man har. Hon badade mer sen dock men planen e att de aldrig får bada utan att nån kollar på dem nu, för det räcker uppenbarligen inte att va i trädgården, det kan gå illa och det snabbt. Jag e glad jag stod där jag stod för annars hade det gått illa, vill inte tänka på det ens. Som mamma får sånna här händelser ens hjärta att stanna till. Livrädd för att nått ska hända mina tjejer.

Phu skönt att få skriva av mig för det va läskigt iallafall för mig...

Dagen fortsatte dock i myspys tecken. Med god lunch, fika, jordgubbar, nybakade bullar milkshake, grillade kött spett mm. En lång men mysig dag ute helt enkelt, så som det ska va så här på sommaren.

Kärlek till er alla...

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: