Sidor

06 juni 2011

Bebis

Tiden går snabbt som vanligt, vilket ifs är skönt för att va gravid och sol är ingen höjdare. Borde lärt mig efter de två förra. Men jag badar och håller mig i skuggan så det funkar känns bra och jag mår bra.

Insåg idag att de e mindre än 60 dagar kvar dock. Börjar kännas smått stressigt, det mesta e ju klart. Har vagn, bilbarnstol, köpt lite kläder osv. Men alla små saker som behövs e inte införskaffade. Som nappar, flaskor, amning bh osv osv. Frågor som vart ska vi byta blöja osv står också kvar, första bebis kläder och snutte saknas. Men ska in till hbg nästa vecka så jag får väll lösa det då.







Börjar dock fundera på om hon verkligen tänkte stanna kvar där inne länge till. Kroppen har börjat förbereda sig 1-2 veckor innan de andra två gångerna. Bebisen har blivit stilla, sammandragningar ofta, magen tömmer sig 10 ggr per dag, jag e trött och behöver sova på dagarna. Dessa förberedande kroppsfunktioner har redan börjat . Känns lite smått tidigt, hon får gärna stanna 1 mån till för hennes bästa. Men vad som händer återstår att se. Vår lilla Tilly Törnrosa Wingren e varmt välkommen när hon behagar, trots oförberedd mamma.

This is it!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: