Sidor

09 juli 2011

Motivation

Blir så jävla trött på folket ibland, med undantag på mamma. Är det nån som skiter röven av sig trots att hon jobbar var dag också, så e det hon. Efter frukost alla har ätit ligger allt, kastruller, porslin glas mm, efter 8 pers som en jävla pyramid i diskhon ibland efter 10 pers. det ska man snällt plocka in och fixa med trots att jag e tröttast och har ont. Sen går alla och plockar, snacks, dricka, lunch mm hela dagarna så man får gå och stoppa in saker 100 ger per dag, köra maskinen, tömma maskinen. Torka efter de andras slabb, sätta in mat efter hotell gästerna.

Jag lagar middag, gör det gärna, men i land när man behöver hjälp så finns det fan i mig ingen som behagar hjälpa till. Jag fixar fan inte 100 saker samtidigt varje dag. E viktigare att bada och leka byggnisse en hjälpa till när det behövs tydligen. Mamm städar som en gnu, plockar i köket, plockar efter middagen, städar, skurat, tvättar, viker tvätt, skrubbar toaletter ( ibland gör jag det med givetvis), stryker mm, men alla andra lever i en jävla lulllull värld här, kräva inte mycket bara ett handtag då och då.

E arg! Skulle laga mat men behövde hjälp med fritösen och porslinet, men nej varför hjälpa till med det...

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: