Sidor

22 mars 2010

Äntligen

Kom gubben hem efter en LÅNG dag. Men det har flytit på bra idag, kan bero på att vi haft en bra helg kanske. Började redan i fredags jag och poppy bestämde oss för att göra mysmiddag. Vi handlade hem massa mums kex, ostar, frukt, avokado, bröd, kycklingfilé, soltorkade tomater, vitlökar, marrinerad halomi mm. Poppy och mamma tände ljus i hela v-rumet och dukade fram, pappa kom hem till 7 så då va det lagom att mösa och kolla film och käka, barnen stortrivdes gick och plockade och krängde.

I lördags tvätta vi som vanligt plockade skruvade och hade oss. Va ute en kortis och poppy cykla duktigt. Lagade skinginrullade kycklingfiléer stoppade med färsk ost och kryddor, ännu en
Mys dag.

Söndagen fortsatte i fixandets tecken. Rensning fortsatte och vi trivs sjukt bra här. Konstaterar det varje dag att vi verkligen trivs här det e fint och så som vi vill ha det bara så jäkla bra.

Dagen idag har rullat på snabbt öf runda självklart. Hem en runda plocka lite käka lunch och mecka. Drog sen med bussen upp till sjukan, där vi fick träffa en ny jätte bra doktor. Nått stämmer inte med vår lilla D. hennes mage e kaputt, hon blir kall och blå ofta, och har ofta kort men hög feber. Plus att hennes kurva börja svaja igen, så planen nu är mjölkfritt, så gott folk nu blir det inte lätt att bjuda oss på nått, allt ska va helt mjölkfritt, dvs inga mjölkprotein, mjölkpulver, mjölkskum, vassle osv. Vi ska även in på onsdag lämna urin prov pga hennes njurprobroblematik. Samt att de ska dra massa rör för att leta efter infektioner och nedsatt emunförsvar, när det ordet sades stelna både jag och Olle till med tanke på hans leukemi känns det pissigt och jobbigt, nej det är inte genetiskt men fan tankarna finns där ju. På bussen va där också en jävla sur kärring som muttra nått om "håll tyst unge" fast snäppet värre och mot poppy när poppy satt och sjöng och va jätte glad. Bussen tog vi dit men vi trallade i det finna vädret och tog en promenad hem, med stop för att handla lite.

Mat lite film och nu mys med pappa, usch långt inlägg men jag måste skriva av mig ibland. Och sorry Jessi för jag va så av, höll på att missa bussen till sjukan, puss och sorry.



















Små tjejer kan också skrubba matta med pappa.



Skinkinrullade kycklingfilé med ost, vitlöksmarrinerad ugns potatis, lök ochmorötter, och en chili bea. Muuumms



Gav mig på räkor till lunch i söndags till de andra räkor i gräddsås med frskvitlök, gurkmeja, citronskal, avokado och gräslök, blev godkänd men jag har ingen aning.



Pizza frossa i går kväll.



Nya bilder på vår kisse.



På språng idag..


Nej pöss!

- Postat från min iPhone

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag förstår hjärtat..får fan ta och träffas nu tycker jag,,var ett tag sen jue :(
Kramar Jessi