Sidor

24 mars 2010

ALERIS

Igår fick jag äntligen det svar jag ville ha när jag ringde aleris som den tjatande gnu jag är. Tid var skickad, och japp de ljög inte, för när jag kom hem låg den där fint och väntade. Kallelsen till bedömningsmötet inför GBP 12 april smäller det, får jag sen OK i rumpan vilket jag borde få, får jag op mellan 2-5 veckor därefter. Jag e sååååå jädrans glad, skönt och ÄNTLIGEN! Nästa vecka ska jag till vc o lämna lite prover annars behövs inget göras innan mötet, ska ändå dit för att kolla min ev överkänslighet för amimox, så jag kan lika gärna passa på att pumpa ut lite mer blod då.

Dagen idag har annars varit smäckad, öf, gympa, ap trötta ungar, släpa hem dem, diska pottan, satte d på pottan med välling satt sen där o sjöng 1 timme för att få henne att pinka, fick mitt pink hällde över de i provröret som skulle med till sjukan. Sprang ner till bussen med ungar stressade och mötte upp min fina Sarah som ställde upp att följa med när jag kände det blev för mycket med två ungar provtagning och trötthet. Upp på barnmottagningen, S tog Poppy och lekte i lekrummet jag tog med Daisy in proverna gick snabbt 4 rör snodde de från henne, lämna in pinke provet. Gick vidare och hämtade Leia på dagis, knallade runt lite, bröt sen upp med S o L. gick och tog en snabb fika ungarna fixa inte lika långtid som jag hoppats på. knalla vidare till lekplats, sen vidare till TAKK kursen, där ännu en gång S mötte upp, är tacksam för att fler i hennes närhet lär sig TAKK så vi är fler som kan förstå och tyda Poppy, betyder sjukt mycket. Ungarna va medbjudna på kursen idag de lekte och tjoade, 1,5 timmar, sen gick vi mötte upp Olle so tro det eller Ej INTE jobbade över idag, knallade till mataffären behövde lite mer mjölkfria grejer hem. Gick hem gav ungarna mat, och nu e de lagda och jag sitter ner ÄNTLIGEN för första gången idag....

nu ska jag kolla tv
pöss o hey leverpastej.
och TACK!

2 kommentarer:

Maria, Jonas & Inez sa...

Hej :)
anledningen till att göra välling av ersättning är att det är ett mjölkfritt vällingsrecept. tidigare fanns inte färdig mjölkfri välling som det gör nu och den som senare kom var väldigt dyr, att bara använda gyllenmust med vatten blir inehållslöst (typ som mjöl och vatten) ersättningen ger då näringen och gyllenmusten fibrer och mättnad. hoppas du förstog vad jag menade :)

Anonym sa...

Åh! Hittade länk till dig, Landskronatös, som jag (fast jag e snarare tant!) på viktdropp! Såå häftigt att du fått tid på Aleris! Själv går jag o väntar på ett tacken, vilket som helst. Det är några veckor sen bara som jag fick reda på att man skulle åberopa vårdgaranti! Så jag får väl vänta! Håller tummen att alt går toppen! Underbart foto på dig o barnen på din banner!/PiaLia