Sidor

21 januari 2011

Underbar BM

Idag hade jag tid hos ny BM, tänkte att saker och ting kan inte bli värre iallafall. Jag hade tur fick en underbar BM, hon lyssnade, frågade, förklarade, lyssnade mer och diskuterade. Även om vecko planen ser någorlunda likadan ut som innan så verkade hon bry sig mer iallafall. Läkaren hade bett om ytterligare ett blodprov också, så det fick jag gjort, samt att TUL va insatt i v 32, samt att hon hade noterat att sockerbelastningen skulle jag absolut inte göra. Trots att allt såg bra ut och va tydligt lyssnade hon och skickade ytterligare ett mail till läkaren för att ifrågasätta om inget mer krävdes. Så himla skönt, ska testa receptfria illamående tabletter också annars får jag träffa läkaren senare.

Fick en överraskning och fick lyssna på bebben också, va inställd på att det va på tok för tidigt och att hon kanske inte skulle lyckas, men där va det, det där lugnande underbara tickande, starkt och tydligt. Så himla underbart att få höra att den lilla där inne faktiskt är där, och att den mår bra. Kan väll säga att 100 stenar från magen försvann efter besöket idag. Vissa dagar ska man ha lite tur, idag är e sån dag.

Inga kommentarer: