Sidor

20 januari 2011

Konstiga människor

satt på knutpunkten och väntade på bussen med tjejerna, Daisy ligger och nannar och e äntligen lugn och nöjd. Då kommer det fram en tonåring en tjej kan ha varit allt mellan 13-18 år. Frågar om hon får väcka barnet. Ehh nej svarar jag givetvis, hon har nyss somnat. Då börjar hon istället trycka på henne och dra ut nappen och håller på. Jag blir irriterad men är för feg för att säga ifrån, då snurrar hon på vagnen och sätter sig på bänken och pillar mer, drar i armarna och har sig, Daisy sover som tur är vidare, Poppy försöker skydda henne och bäddar ner henne gång på gång igen. Tillslut tycker jag det känns väldigt absurt så jag säger att vi måste med bussen börjar gå utåt med poppy i hasorna. Då följer hon efter tar Poppys mössa och börjar tjiva med henne gömmer den och sånt, jag ser att Poppy knappt kan hålla sig för tårar så jag stannar till och fnäser äntligen till, Låt henne va, ge henne mössan, det är inget kul. Poppy får mössan och tjejen ska på Daisy igen istället, jag säger ifrån låt henne va hon SKA sova. Rullar snabbt där ifrån med poppy, och känner mig skum.

Vad e det för jävla människa liksom, hon hade ingen störning eller nått, inte vad som märktes eller syntes iallafall, inga kompisar där heller för hon stod och väntade på bussen sen. Men jag blir så jävla arg på mig själv, jag får fan tuffa till mig och säga ifrån när det behövs...

Skärpning!

Inga kommentarer: