Sidor

04 januari 2011

Extrems besviken

Efter träff med min bm idag, har jag knappt kunnat hålla tårarna borta. Hon är ignorant och bryr sig verkligen nada, lyssnar noll.

Redan första gången fick jag neg känsla, hon hade missat jag va gbp op. Men menade sist på att det inte spelar nån roll. Hon skulle kolla upp lite lovade hon mig.

Idag träffa jag henne och hon börjar med att vägra ta extra blodprover. Jag att lista med mig från läkaren med vilka värden som e viktiga att ha koll på, men hon vägrade lägga till nått för det va inte hennes jobb hon jobbade bara med gravida. Är inte mitt mående och min kropp väldigt viktigt under en grav?

Sen skulle hon ta provet jag berättar jag e nål rädd och har svårt för det hon vinkar bort det. Sticker en gång misslyckas, säger att hon bara ska testa en gång till, varpå jag ner om remiss till sjukhuset för att få göra det där. Men nej då hon ska bara test en gång till och sticker då två omgångar till, och get mig tillslut remissen så jag måste upp på sjukan och få det gjort imorrn, hennes försök att lyckad va viktigare än min rädsla.

Jag försöker sen få reda på hur planen med täta besök extr ultraljud, tillväxtul ser ut. Men nej inget extra alls, trots att jag inte har nån näring i kroppen och bebisen kanske blir en liten sticka. Henne ska jag dessutom inte träffa igen förrän om 16 veckor, för vi behövde ingen extra träff? Inga extra koll på järnvärde el dyl.

Däremot tyckte hon Daisy va så tjock när hon föddes så hon slängde in ett extra sockerbelastning, nästa vecka. Nu när jag gått ner 45 kg har jag säkert fått diabetes. Att jag dumpar på en tsk läsk här ju säkert att jag fixar dricka 2dl socker. Har nu hört att läkarna som har koll sätter big no no gör sockerbelastning för oss, så nu får jag ringa och avboka det. För hon hade noll koll från början.

Mitt i allt går hon för sig att göra ett cellprov. Varpå hon lämnar det blödandes rätt mycket. Känns ju jätte kul och tryggt när man är gravid..


E arg ledsen och hatar denna jävla icke engagerande sjukvården..

- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

Jessica sa...

Men herregud vännen! Vilken BM var detta? Du måste byta med en gång, såhär kan du ju inte ha det!

Massa kramar