Sidor

30 november 2010

Sjukhus besök

Efter att ha haft förjävliga magsmärtor nästan hela dan igår ringde jag hem Olle. Tyvärr tog det ett tag så när han va hemma vid 16 så hade jag så ont så jag trodde jag skulle dö. Så ont trodde jag inte det gick att ha. Olle insåg nog rätt snabbt att det inte funkade så han ringde 112. Pinsamt läge enligt mig, men de kom iallafall. De kollade alla värden mm inget avvikande förutom mag smärtan. Så jag fick givetvis åka med in. Hamnade snabbt på ett rum på akuten där sköterskor och läkare skiftades med att komma. Alla skulle envist trycka på magen blod togs från ex antal ställen. De visste dock inte vad de skulle göra ville skicka mig till röntgen men det funka inte då jag ju är gravid. Som tacksamt va började smärtan släppa vid 19 gjorde bara ont när de tvunget skulle trycka. Åkte sen upp till gyn, de skulle kolla om det va ett utomhavandeskap. De insåg dock att jag är för tidigt gången så verken pi eller pö syntes knappt, det misstänkta fostret låg ev rätt iallafall om det nu va det de såg.

Ligger nu på kirurg avd, och smärtan har försvunnit under natten. Sovit som en kråka dock de har varit och tagit prover, tempat, mm varannan timme.

Planen är nu som sådann att eventuellt va det ett bråck alt fel vridna tarmar, men de har lagt sig rätt igen. Jag ska få börja äta igen, vilket vi tackar för fastande sedan igår kl 15 men vätskedropp är ingen höjdare. Får jag det minsta lilla ont igen ska jag in igen akut och opereras. Men ha jag slapp denna gång iallafall, men det hela är efterslänts problem efter min gbp op. Mindre kul dock.

Hoppas på mat snart, och att få åka hem till min fina lilla familj igen blev ju konstigt för dem igår.

Pöss!










Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: