Sidor

27 november 2010

Blir så pytt

Jag känner mig förbannad och pissed of på ungarna ibland, otacksamma ungar som inte förstår vad de har. Jag har lagt manken till och lagat bra mat ordentlig mat senaste perioden, men ungarna dissar det. Dag efter dag efter dag duger inget. Jag och Olle uppskattar lite annan mat och är kul att laga annat. Men ungarna sitter och lider sig igenom varje måltid. Vi hotar och mutat med allt möjligt för att de iallafall ska smaka. Men känns värdelöst jag som tillochmed är mot att man hotar el mutar. Min energi försvinner totalt varje måltid glädjen över god mat försvinner varje dag när man själv får slänga i sig maten för att sen bråka med dem. Känns 100grr lättare att bara laga färdiga köttbullar och falukorv varje dag för det äter de utan diskussion iallafall. Det är himla synd för det är kul med ny mat och min mage behöver det, vår ekonomi uppskattar också planerade inköp. Men frågan är hur länge man pallar mecka, hur länge orkar man sitta med tårarna i ögonen varenda jävla måltid.

Idag gjorde jag en super smarrig ört och vitlöksskink paj, va mild i smakerna så de hade gott kunnat äta. Daisy mecka i sig några tuggor poppy pressa i sig 3 lagfäst under motstånd och tårar. Kul? Nej inget vidare... Här anstränger man sig i onödan!




- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

Sarah sa...

MEn gumman..Ungar är kräsna, det är bara så, det är inget att deppa över, utan dom äter vad dom vill, och ni får mer rester. Och då äter ändå dina barn mycket annorlunda mat jämför med Leia som är super kräsen.
Tänk positivt, och tänk på att dom är faktiskt inte så gamla

Lovisa sa...

hej hej, ville bara informera om att jag hittat hit så du kan inte snacka skit om mig här nu...hihi...! Du såg väl hur våra barn "åt" när ni var här...tycker era tjejer e duktiga! kram