Sidor

23 augusti 2009

Tårarna sprutar

Skulle en lång och lyckad helg ta oss hem, med möhippa hårisättnin m.m. Vi sätter oss i bilen som vanligt och pappa drar som vanligt igång med ekonomi snack, vet inte varför han alltid gör det. Då spricker jag, NEJ pappa vi kan inte spara några pengar till Italien nästa år, eller till Cypern året efter, eller till körkort till oss, NEJ vi kan inte spara pengar till nått inte ens en jävla krona, för vi har inte små skulder som du tror vi har fucking skulder på 350 000 och det är utan studielånen. Han blev tyst länge försökte komma med några inteligenta kommentarer men hans besvikelse sken igenom, "men va fan har ni gjort, då fattar ni väll att ni inte kan köpa hus, då fattar ni väll det och det och det" tro mig jag fattar vi har gjort bort oss, det vet vi det e vi som lever varje dag med att veta att ALLA våra pengar kommer gå till räkningar, det är vi som varenda jävla månad får räkna om och se om vi behöver låna eller om det blir lite pengar så vi kan unna oss eller barnen nått. Vissa månader får vi pengar över så vi kan handla lite kul, lite gott, lite nytt, men inte mycket mer. Det är vi som gör varje jäkla månads budget in i minsta detalj, varenda öre står med, det är vi som ringer banker kryper runt och ber om att få samla allt på ett ställe, då hade allt blivit så jäkla mycket lättare. Och nej det har inte alltid varit så här jävligt, vi valde att flytta till LA för att få pengar över varje månad, och det fick vi, alla krediter lån osv hade vi koll på, så damp en ny fin räkning upp 40 000 kr ville CSN ha NU. Vi skickade in papper och försökte förklara att det e tekniskt omöjligt, vi fick en avbetalningsplan, 2500 kr i mån istället, det va dom pengarna vi hade över innan de pangarna vi kunde göra saker för, dom åker in till csn nu istället. Vi hade koll vi hade det bra till CSN bestämde sig för att jävla med oss. Så nu sitter jag här bölar över hur besviken jag fattar familjen är, korkade de tycker vi är, samtidigt är det skönt nu fattar de kanske att när vi ber om 500 för matpengar så behöver vi de verkligen. Endå ledsamt känns segt känns surt känns skit just nu. Tror dock vi löser det på ett el annat sätt... håll tummarna för oss.

/johanna

7 kommentarer:

Olof sa...

För att återknyta till inlägget innan "Drog" (som i att dra inte drog - som i preparat). Detta inlägg är en bra anledning att INTE köpa träningskort. Pöss.

Anonym sa...

Älskade gumman..livet e faan inte lätt..men ni e inte ensamma om detta sitter själv i samma båt..många styrkekramar Jessi

Sarah sa...

*kramar om* Vet inte vad jag ska skriva som jag inte sagt innan.
Du vet väl hur mkt jag tycker om dig?

Anonym sa...

jag tycker inte synd om dig för 5 öre. Jag skrattar varje gång jag tittar på mitt favoritprogram (lyxfällan) för svenskar värkar bli lika dumma som amerikaner som lånar och lånar pengar. Kanske dags för dig att börja jobba eller din man ska kanske ta ett mer välbetalat jobb. Man tänker på sådanna saker innan man skaffar 2 barn tätt. Det blir barnen som blir lidande för de ser var mamma gör och kommer göra likadant.

En mamma med kaos sa...

Du ditt jäkla nöt som tro dig veta så mycket om mig och min situation.
Grattis till dig, för dig som verkar vara född med silversked i mun, kan jag upplysa dig om att vissa människor får klara sig själva och ibland går saker och ting inte ihop och det löser man ibland genom lån. Hur vet du att jag inte jobbar? och min man har redan mycket välbetalt jobb, och en mycket bättre lön och arbetsplats kan man inte få. Vem har sagt att mina barn har det dåligt, mina barn lever i en stor bra lägenhet, de har ordentlig hemlagad mat på bordet, de har rena hela kläder, och mer kläder en de hade behövt, de har leksaker och grejer så det räcker och blir över, de har kompisar släkt och vänner som finns där för dom. Mina barn har allt de behöver, att vi har problem med ekonomin påverkar inte dem, det är inget de ser. Istället hoppas jag verkligen inte att du har några barn, för stackars barn som har en sådan idiot till mamma/pappa som ser sig bättre än andra och jag är hellre fattig än en sån stor idiot!

Anonym sa...

Gumman ...skit i det du vet bäst själv än nån idiot som bara verkar avis för att hon inte har nåt liv..nä låt inte såna människor komma åt dig hjärtat..var stolt..en underbar man och två prinsessor gör livet värt att leva..sen ska alla andra skita i hur ens ekonomi ser ut..

Kramar Jessi

Sarah sa...

*skrattar för mig själv*
Finns bara en idiot som inte kan stava till VERKAR och SÅDANA, så varför inte sluta vara anonym och stå för dina idiotiska kommentarer ist MAGDA? Du är verkligen patetisk som hoppar på mina vänner och tror att dom tar åt sig?!
Vem bryr sig? Ingen bryr sig om dig så du kan lika gärna lägga av, för vi vet alla när du är farten och vi bryr oss inte, utan skrattar bara mer bakom din rygg. Skaffa dig ett liv och låt oss andra leva vårat långt långt borta från dig.