Sidor

11 augusti 2009

Många långa funderingar

Har haft mycket att fundera på senaste tiden, mycket om mycket, är helt sjukt. Jag märker snabbt att jag snurrar in på mycket tankar när jag inte har nån psykolog att gå till, dock inte skadliga denna gång. Snarare tvärt om, jag känner mig sjukt stark, sjukt motiverad, viljestark, framtidsplaner allt. Detta trots downer idag och skrik o gråt på barnen. Jag har kommit åter igen till nån typ av slutpunkt gällande vikten, jag har fått nog, denna gång har det varit små saker som dykt upp varje dag. Än dag insåg jag att jag saknar vår matlagning med chili, wook, ingefära, kryddor, vegetariskt med mera, är trött på fläskigt kött, feta såser pommes m.m känner mig äklad. Olle hade samma dag tänkt samma sak så vi hade lång diskution om det att bäge mår dåligt av vårt levnande idag, bägge vill ändra sig bägge vill göra stora förändringar. Vi är rätt överens om att vi ska storhandla en gång i veckan göra vecko menyer och stor shoppa bra mat, äta mer vegetariskt igen, inget komponerat kött osv.

Känner mig vacker, känner mig rörlig, men vill förlora vikt, vill kunna göra mer med barnen, vill kunna hoppa, springa dansa med dom. Vill inte oroa mig för att, möbler, golv med mera ska gå sönder när jag är där. Vill kunna klättra springa på stranden och njuta av nästa utlandsvistelse, och inte känna mig obekväm, intra ramla av elefanter. Vill kunna få va vackert gravid, inte oroa mig om jag ska kunna gå nästa dag eller inte. Vill så mycket, kanske går det denna gång. Är inställd på att träningskort ska införskaffas nästa plus månad.

Mer funderingar, känner mig så jäkla nöjd med situationen just nu, älskar lägenheten, staden, vännerna. Känner mig hemma, känner at jag får positiv energi av vänner, istälet för neddragande energi, jag får vilja, styrka och jag känner mig stark. Har fått riktigt bra kontakt med S trodde inte gick att få så bra kontakt på så snabb tid, men det sa visst vänskap klick, är jag glad för det, hon finns här i nöd och i lust och det vet jag, och hoppas hon vet det samma =)

Ungarna ger mig energi de e otroliga att titta på, vackra sprudlande barn, envisa som attan men helt otroliga. Hur kan man inte vilja ha fler. De myser, leker, pussas, slåss, gråter, skriker, nattas, kan själv och miljoner miljader andra saker, de kräver inget bara respekt och kärlek och man får så himla mycket mer tillbaka. Skulle ge dem allt de ville om jag kunde, hoppas dock att mysas på morgonen räcker till, att busas, leka, ligga och läsa och prata och kramas på kvällen räcker för dom.

Just nu känns allt bara bra, trots dawns, känner mig stark, känner mig älskad, känner mig vacker, har drömmar (ännu hemliga), framtidstro, ett lugn jag saknat länge.

Tack till alla som finns runt mig...

Älskar er. Puss!

2 kommentarer:

Sarah sa...

Åh gumman då, jag blir alldeles rörd. Du är för söt du, och du vet mkt väl vad jag tycker om dig *love* Men du kan nog skylla dina sjuka tankar om allt på mig, för jag är ju inte direkt den roligaste att ha o göra med nu, även om jag försöker, men jag tänkte, sen när ni ska göra matsedel kam jag bäl få kopiera? Jag har såååå dålig fantasi.
7
Nä, snart ett, dags att krypa till kojs. Puss o kram

Anonym sa...

Hej gumman

Tack för omtanken det värmde:)
Vet hur du känner dig med dessa ups and downs..ska veta att du kan prata av dig och jag lyssnar.
E glad att Sarah presenterade oss för varandra för jag tycker du e en toppentjej och du har en trevlig gubbe och två underbara töser:)

Mår mycket bättre nu vilket känns skönt så jag hoppas vi kan alla träffas när min "förkylning släppt

Kramiz Jessi