Sidor

15 augusti 2010

Hemma

i stan igen, skönt men trist också. Vi har haft en super nice sommar, mys, lek och otroliga människor runt oss hela tiden. Många veckor i billesholm blev det, men barnen har banne mig lekt bra in i det sista, trodde de skulle tröttna och sura men det har inte blivit nått sånt. De större tröttna dock en del på daisys inblandande, hon vill gärna leka, pilla sönder och trampa sönder allt. De riktigt stora tjejerna Lia och Elsa har tagit på sig rollerna som storasystrar, och har hjälpt till massor, både små lekar och långa promenader med alla tjejerna.

Jag har fått många långa diskussioner och fått mycket berättat för mig. Saker från min historia som jag inte visste nått om, har blivit klarsynt när det gäller en del grejer, och förhoppningsvis blivit lite pushad till att stå upp för mig själv. Många sena kvällar, en del snacks och massa mys, nästa sommar är redan inbokad så billesholm får oss som gäster om ett år igen.

En runda i Dalarna på 10 dagar får vi inte glömma, men mormor, morfar,h, e och s. Hade lite otur med vädret, regnade en del, men en hel del fina dagar och eftermiddagar också. Där kan man verkligen snacka om mys, i en liten stuga i skogen nära familjen. Åkte en runda till borlänge och shoppade, daisy stannade kvar med momme, men ppppy följde med oss andra. De har fått skutta i skogen och plockat bär, och badat som små galningar i sjön så som det ska va. Dalarna hör till sommaren och kommer alltid göra det, jag är uppväxt där sen jag va 3 veckor gammal, och har nästan varit där alla somrar, det är mysigt, lugnt och stillsamt. Nästa sommar kanske nån av oss har körkort så man kan göra mer utav det dock, åka upp ungarna och syskonen själv tex.

vi va en runda på kräftskiva i fredags också hos mam och pap. Ungarna smakade kräftor, vi andra åt en massa annat gott, och vi kunde sitta ute hela kvällen, han där uppe va snäll. Olle och Tomas tyckte ölen och vinet va gott så en stund innan vi klämde in oss alla i bilen så tog de ett topp i ån som går p mina föräldrars tomt, vi andra satt och skaka på huvudet. Nästa helg blir det mam och pap med, då e det barnkalas för släkten, poppy och jag har redan planerat allt så det blir nog bra det med. Tänkte försöka hålla nått litet annat för närmaste i stan, barnen ska ju få ha kalas med sina vänner också.

Annars gör vi inget, städat tvättat och donat lite idag, så blir det vanlig måndag imorgon igen, med öf och kanske nån date med nån goding i stan. E skönt att va hemma, men känns skumt lite ensamt på nått skumt sätt, men vi måste verkligen va hemma, är dags att börja packa och plocka, har 1 månad ungefär på oss nu, men jag ska ta det lugnt, rensa ut massor och tänka till när jag packar.

nej nu tvätten, sen film, sen sova, jag har saknat min säng även om jag sovit bra själv i en 120 säng...

Puss alla
och sorry för mitt svammel idag, mycket i kroppen, mycket tankar, känslor och saker jag vill berätta!

Inga kommentarer: