Sidor

05 juni 2010

Flytt

Är nu bekräftad, vi fick den och papprens är påskrivna. Känns lite motigt denn gång, jag älskar ju min fina lägenhet och för första gången har vi massor med vänner och bekanta. Är man ute på stan träffar man alltid på nån man kan hälsa på. Så det känns trist närmaste vänner behåller jag förhoppningsvis trots flytt, lite svårare med alla andra. Tänkte dock försöka ta mig in till la då o då och gå på vår öf. Men ekonomin och storstaden lockade. Lägenheten känns så där men det får bli bra.

Den är i en lika gammal byggnad som vi bor i nu men all gammalcharm är borta. Vi bor på tredje våningen man kommer in i en pluttig hall med balkongdörr och öppning mot vrum. Från vrum går en liten hall till köket även toa och en stor garderob. I vrum finns också trappa upp. På övervåningen finns allrum som blir lekrum två sovrum och mini toa. Färger väggar mm känns pissiga men vi ska ta ett ryck med pappa innan vi flyttar in och fixa till det. Men den va mysig liten 2 våning med balkong. Stor toa med badkar och plats för tvättmaskin. Området känns sådär, dock gillar jag söder med torg, butiker och stimm. Så det blir nog bra. Jag kan börja träna på Friskis och poppy kan börja dansa balett. Men fina sommaren i la iallafall och hösten i hbg.

Är på landet igen och blir bortskämda och njuter av solen och jätte poolen har kommit upp så imorgon kan vi bada, dock plumsa tjejerna i redan idag trots bara 10 grader. Hem imorrn men en heldag mys till. Tack mina fina föräldrar.




Lek i hbg.



Poppy i nya snygga brillor.



P e fotograf.

Pöss o nattinatt, håll tummarna för att klumpen i magen över flytten ska försvinna....

- Postat från min iPhone

Inga kommentarer: