Sidor

14 december 2011

Vikt

Att ha varit väldigt stor och sen nu nästan normal på en resa som denna är underligt. Hur man känner tänker och upplever saker är väldigt olika. Första gången i Thailand vägde jag 125 kg, allt va jobbigt, att flyga flygplan va dödsjobbigt, fick inte på mig bältet, fick tillochmed ha en förlängare. Att inte få plats i stolen utan känna hur allt klämdes ihop, ännu värre ta sig in på toaletten, va nästintill omöjligt, och testa ha en matbricka framför magen när magen tar upp all plats. Så va det inte denna gång. Denna gång va allt sjukt smidigt, man fick plats utan problem, och bältet gick att dra in ordentligt, kunde tillochmed sitta på golvet inne i den lilla toaletten och prata och hålla låda med Daisy när hon va på toa.

Värmen, ja svettades som en gnu hela tiden, värmen va fruktansvärd, denna gång kyckling som jag är fryser jag tillochmed då och då, men mest e det bara bekvämt, och ligga i solen e plötsligt skönt.

Att ta sig in i smala gångar i affären och försöka hitta nått när alla skrek "big sizes", att försöka vända sig i gångarna och välta sakerna och känna sig som en ångvält. Denna gången e det kul att gå och titta vet jag kan köpa mycket, trots att inget än lockat. Att känna sig lite mer bekväm på stranden, ( svårt med all hud som hänger men Hey, känns 100grr bättre iallafall). Kan äta och dricka vad jag vill utan att känna som om folk stirrar och dömmer.



Nu


Nu
Nu

Nu

Nu
Nu
Nu

Kan ju lungt säga att jag e nöjd med min 55-60kg minsknings resa, har aldrig varit mer nöjd med resultat som jag e nu.

- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer: