Sidor

17 september 2011

Kapitulera

Känns som jag e ensam att fatta och ha koll på alla borden. E så jävla många sånna just nu med praktiska saker i vårt liv så jag har fått nog. Det blir helg jag tänker jippi tillfälle att få saker gjorda, fixa och dona med det som behövs. Olle har nog inte tänkt tanken ens, men sitta vid datorn står som en stor blinkande priori 1 skylt. Min syn på måsten e kanske inte bägges syn, men då kan man väll iallafall samtala el dör man av det tro?

Just nu hade jag behövt, rensa och plocka ur garderob. Leta upp mössor vantar mm. Hänga in tvätt. Sortera in kläder som ska bort. Rensa bland pappers högar. Sortera leksaker. Beställa foton. Ordna tillfälligadressändring. Anmäla Daisys tand hos försäkringen. Anmäla poppys dyspraxi. Kolla Daisys vaccination. Ordna med problem hos Telia. Registera konto för räkningar inför Thai. Ringa Aleris för tid. Ordna konton på 3. Fixa pass. Ordna konton på SEB. Avsluta ett gammalt konto på Swedbank. Prata med försäkringskassan om fp. Ordna poppys astma Medecin. Baka bröd. Städa undan våra högar på hela nedervåningen. Tack kort för dopet. Lägga ut, data, kamera och data på tradera. Köpa ipod och ny kamera. Och 100 andra saker...

E det tänkt att jag ska lösa allt när jag konkar Tilly själv hela dagarna, eller själv på helgerna el när e det tänkt det ska lösas när ingen annan visar intresse för att engagera sig i vårt liv?

Har dragit och lagt mig i sängen och nu skiter jag också i allt!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: