Sidor

21 januari 2010

Sjukfen

har varit och snurrat i vårt hem, räknade med förkylning m.m. efter semestern, vilket självklart blev, alla har rinniga näsor, små febriga smått ont i muskler. Trodde dock det va nog, men nje, hur kul skulle det va. Daisy va jätte hängig igår och lite efter middags tid började hon spy, kaskad efter kaskad, vaken, halv sovandes och sovandes, kom det en efter en till magen va tom och då började galla komma istället, hon åkte in i dusch flertals gånger, täcken, kuddar och säng fick nya lakan, och hennes kudde fick även plast runt sig. Det skar ordentligt i en när man såg den lilla pinniga damen kvida och vända sig av magsmärtor och knappt orka sitta när hon kräktes, men så e det väll att ha barn, tyvärr. Allt e inte en dans på rosa moln. Hon somna tillslut och sov halvdant, vakna en gång i timmen pinnade ut i köket och skrek efter vatten varje gång.

Trodde det va nog där men nje, jag har så f-bannat ont i magen den vrider snurrar och skär och har gjort så hela dagen, jag och toaletten och jag och duschen har blivit bff. Hoppas på att det avtar och alla vaknar pigga och friska imorgon, men sån tur har inte vi, kan ju räkna med att Olle eller Poppy står på tur imorgon.

Skumt nog e jag fane mig sugen på godis iallafall eller hmm läsk....

Har ändrat våra inköp av mat också, ska försöka bli inspirerad av thai maten, så det blev wookade nudlar med grönsaker idag, och vi har varit i thailand 1 mån, ungarna vägrade smaka maten där, men idag då åt de som om de aldrig fått mat förr, poppy krängde nudlar ägg och alal grönsaker, skumt värre. De fortsatte med att kränga clementin efter clementin,,,

Nej nattifnatti hopas alla små magar där ute mår bättre än min...

Inga kommentarer: