Sidor

15 januari 2010

Home sweet home

då va man hemma igen efter 5 veckor sol bad och mös med familjen. Är skönt att va hemma även om vi e överens om att hade man fått stanna en månad till hade vi gladeligen gjort det. Så vad hände sista dagarna då, jo det ska jag berätta, 10 gjorde lillasyrran sin första tatuering, en mycket fin litet svart hjärta på halsen bakom örat.

11 Packa vi ihop tog oss till flyplatsen, åkte till Bangkok, checka in. åkte i väg käka midag/lunch shoppade massa på emporium, tebax till hotellet sov. 12 jan jag och syrran hoppa in i en taxi åkte till slum och fixade håret i en icke engelsktalig salong, färgade och fick hårförlängning, tog många timmar och åkte sen till central world, och mötte upp de andra och shoppa, käka middag där och drog oss sen till emporium igen. När vi kom tebax till hotellet gick jag och syrran ut en runda skulle se om vi kunde hitta ögonfrasförlängning i mörkret på en trång smockad gata, lyckades dock inte hamna i mataffär andla lite skit och gick tebax. 13 började morgonen med dopp på taket, stack sen med syrran och Poppy för att fixa ögonfransar blev istället målade naglar på Elina och Poppy. Åkte sen till mbk sjukt stort center där man hittar allt, sprang där i massa timmar kom ifrån de andra så jag och elina och poppy tog taxi hem, en arg olle och herman och daisy ploppa sen in också och vi käka middag 4 timmar innan flyget skulle gå. Upp packa det sista sprang ner till taxi in på flygplasen på planet, blev försenat men kom till slut iväg. Kom fram till paris 1,5 h för sent fick springa i grupp genom hela fete flygplatsen för att hinna med nästa flyg, han precis på. KOm fram till köpenhamn, vilket dock inte våra väskor gjorde. Kom hem utan bagage och utan nyklar, så sarah mötte upp öppna och kom in och snacka en stund. ngarna somna senn 15 och vi 1830 och vi sov till 5 i morse.

idag tog vi öppna och lek med sarah o leia, och sen jessica, kevin, neo och tindra, fick dela ut lite pressenter som jag ÄLSKAR att köpa, kul att få ge bort saker. Väskorna kom hem idag också allt utom vagnen, nu sover barnen och vi ska kolla film oc snart få sova också.

Puss till er alla här hemma, lite extra kramar till vänner som just nu behöver det och en extra jätte kram till min fina lilla mamma, älskar dig mamma!

Elinas fina nygjorda hjärta

Poppy åker rullband i bangkoks flygplats

Entren på the Davis i bangkok

Daisy leker direktör på rummet

Jag fixar hår och är uttråkad

Centrera
Café vy på central world

Daisy tycker det e ap jobbigt att stå modell vid jätte klockan i
restaurangen på hotellet, mamma skiter i vilket och svingar henne.

Bad i poolen på taket på the Davis

Elina har fått sina eftertraktade ögonfrans extantions mycket nice.
(hon ser dock skum ut på bilden?)

Har samlat ihop massa matnyttig fakta om att resa med barn i thailand så min plan är att släppa en bok, neeej då, jag ska skriva ett långt inlägg när jag pallar med allt jag kan och vet och har lärt mig... ska bli najs.


Inga kommentarer: