Sidor

15 december 2009

Thai kaos

Åkte den 13 från Landskrona 1008 med buss, vidare till Kastrup med tåg. På tåget mötte vi upp mam och pap och plötsligt insåg vi att äntligen var vi på väg. SÅ gjorde även poppy och en av hennes hyper grejer slog in så hon svimmade som tur är e vi vana har hänt nån gång förut så vi fick i gång henne rätt snabbt igen. efter väntan på att mam och pap checkade in så tog vi in på burger king åt lite och sa hej då. Vi vandra om kring ytterligare med Olle, Daisy tog en sovrunda, och ca 50 min innan avgång kramade vi Olle och sa hejdå. Tog oss igenom passkontroll, hitta gaten, och kom på flyget. Ungarna va glada och spända, flyget har vi ju pratat mycket om hemma. Vi åkte upp och allt va lungt, dryck och små snacks serverades, sen var det dags att landa, lika bra gick det.

På Paris flygplats befann vi oss nu och 2 timmar hade vi på oss, gick av och insåg att upps vår vagn kommer inte komma hit som lovat, så jag tog Daisy under armarna, tre väskor hängandes överallt och Poppy i en hand, frågade oss fram och sprang som tokar, och ja, vi stressa arslet av oss, flygplatsen e stor som h.... frågade oss fram och lyckades tillslut hitta rätt gate bland 5 olika terminaler, 6 avdelningar och 59 gater. 30 Min hade vi då på oss så vi hann ta en runda på toaletten också. kom in och ungarna började bli trötta klockan va 1935, och tiden gick, utrop efter utrop gjordes på flyget nått va fel, Daisy fick ett mental breakdown gallskrek i 90 min så som bara hon kan, inget hjälpte. Flygvärdinnorna kom efter den mesta tiden muta henne med leksaker som hon kastade iväg igen skrikandes och skit förbannad. Fick upp henne i armarna igen, började läsa böcker och fick henne lugn. 2 timmar väntade vi och så åkte i iväg, middag serverades, Daisy sov i sin säng, Poppy åt lite och slockna. Jag däremot kan inte sova på flygplan. Efter många timmar var vi framme i Bangkok, insåg då att vi inte skulle hinna med vårt flyg, pratade med flygnissarna gång på gång och de kunde inget göra ingen hjälp gick att få.

Tog det lugnt när det var dags att ta sig av, gick v och insåg inte här heller ville vår vagn dyka upp. Lullade iväg till bagaget sprang fram och tillbaka och hittade tillslut vår vagn, lämnade sedan flygplatsen för att sen gå in igen köpa en ny inrikesbiljett, ta oss till gaten, hann dock få i oss lite mat där också. Kom på det flyget och ungarna slocknade. VÄl framme i Phuket tog i taxi till hotellet, sammanlagt från Landskrona busshållplats till hotellet tog det bara 28 timmar...

Barnen fixa det bra, poppy fick lite ont i öronen med tugummi och näsdroppar hjälpte till där. Nu sitter vi på hotellet, igår tog vi det lugnt mös och somna, Daisy hade lite problem med tidsskillnaden ville gå upp i natt, tog bara 2 timmar så fick vi henne att sova igen. Idag har vi badat pool 2 grr, bägge barnen hoppar från kanten redan och hänger mormor i rumpan hela tiden. Ätit jätte frukostbuffe, panpizza och thai curry med kyckling, Poppy har krängt räkor till allt. N e det super sent, barnen sover inne hos mormor och nu ska jag också mysa sängen...

Puss o hej

Vi har det SUPER nice....