Sidor

04 december 2009

fredag

naglarna är målade barnen har åkt och det är lungt och skönt i stugan, sällan det händer, tro mig jag älskar mina barn och deras bus men ibland ÄR det skönt med tystnad, låta huvudet få ro.

Doktorn ringde nyss om Daisys prover, de va perfekta så hon är inte känslig för nått iallafall skönt det samtidigt blir man fundersam på jahahap vad e det då som får hennes mage att knorra så. Så nästa vecka blir det att dumpa av avföringsprov, blir spännande.

En anna sak jag funderat på i några dagar nu är besöket med pappa i onsdags, det va ett jätte bra besök, jag berättade om gbp och han frågade saker och lyssnade och va nyfiken och stödjande. Vet inte vad jag har förväntat mig men inte så mycket stöd inte så mycket förståelse som jag fick, han tyckte det va sunt att göra det för barnen så mina barn får en frisk mamma, en mamma som orkar, hon va väldigt positiv. Har aldrig sett min vikt som något problem för nån annan än mig, förutom just att barnen kanske har en trött och tråkig mamma, men det slog mig, det har påverkat alla runt mig. Min familj och släkt oroar sig för följd sjukdommar, oroar sig att mina barn har en mamma som ska orka med, folk pratar bakom ryggen diskuterar sinsemellan hur folk ska hantera mitt problem. Att folk bryr sig och pratar diskuterar med mig är bra visar på öppenhet och förståelse men all denna tisseltassel som försigår bakom gillar jag inte, jag är inte dum jag förstår nog att det sker och jag vet att jag är stor, tro mig jag ser mig i spegeln varje dag, att vara tjock innebär inte att man är dum. Det har till och med gått så långt att det var någon för ett tag sedan som vände sig mot Olle och frågade hur de skulle ta tag i det hur "de" skulle lösa problemet, denna någon var inte i den närmaste familjen, varför frågar jag mig bara? varför dumförklara mig så, jag är människa jag förstår, prata med mig, fråga mig om ni undrar nått, men dumförklara mig för fan inte. Inget av detta gjorde pappa, pappa hade värdens bästa samtal, han pratade med MIG visade förståelse var stödjande, berättade att andra försökt diskutera det med honom men om jag känner honom rätt har han bara svarat, att det är inte hans problem att lägga sig i, det tackar jag för.

Nej nu har nog naglarna torkat, kanske skulle man äta nått eller ta en dusch, hmm, är ju många timmar kvar hela 4 timmar.

Nice bajs...

Inga kommentarer: