Sidor

08 december 2009

ehhh, nu har jag lär mig MASSA...

en sak va ju tur det va gratis att gå till livsstilsmottagningen, tur va ju det annars hade jag stämt dem. Hon berättade för mig att det är viktigt att röra sig, jasså visste ni det? jag som trodde det va super nyttigt att sitta i soffan och kolla på tv. Sen fick jag reda på att nu kommer ni att häpna, det är viktigt att äta grönsaker och frukt, ohh shit jag som trodde det va giftigt, jag som bara äter chips läsk och ton med godis, men det fick jag snällt förklarat för mig att det va inte bra att äta sånt. tror de verkligen man är dum i huvudet bara för man är tjock, ehh nej kan jag då upplysa er om, jag vet att man ska äta 3 måltider och 3 mellanmål per dag, jag vet att man ska äta frukt och grönsaker, jag vet man inte ska äta godis, jag vet man ska följa tallriksmodellen, jag vet man inte ska ha fet ost på mackan, jag vet man ska äta små portioner, jag vet man ska röra sig minst 30 min per dag, jag vet, jag vet , jag vet tro mig jag vet. Hon verkade dock inte tro mig när jag upplyste henne om att vi äter de måltider man ska per dag, vi äter inte feta såser utan mycket tomatsåser, vi äter grovsallad till middag, och frukt till mellis, jag dricker oftast inte läsk utan vatten,jag rör mig för jag har 2 barn, hon verkade inte tro ett knyst på mig, men det e skit samma, jag vet hur man ska leva, jag försöker, men lyckas uppenbarligen inte.

Meningslöst var det, blir bara less på alla dumförklaringarna......

1 kommentar:

Olof Wingren sa...

Fantastiskt vad dom är duktiga ibland. Är så kära i sina egna prefix så de bara rapar upp allt de "kan". Känns igen liksom - från varende förstå-sig-på-are som någonsin tagit upp din vikt och lutat sig frammåt i förtrolighet: - Rör du på dig?

Jag tror på allvar att det bara är tjockis-hatande tränings-junkies med dålig självkänsla som blir matvetare och "livststilscoacher".


Hat och tjat!