Sidor

02 november 2012

Mer klödd

Tyvärr va inte det senaste upplägget det senaste. Utan igår vakna jag av att det hade gått håll på magen och sårvätska siprade ut, kan ju lungt säga att man vakna till fast klockan va 6, när man satte sig på toa och hela låret plötsligt va slemmigt och rött av sårvätska.

Tog mig in till akuten och mötes upp av finaste L. Tyvärr va de handlingsförlamade så en tripp till Malmö fick det bli. Träffade underbara Ingrid på sus och konstaterade ett nytt hål, samt det som skars upp på förra besöket behövdes saneras (infektionsbesöket slutades i att man skar upp magen 2-3 cm, tryckte i gasbinda som drän och satte över dränage förband).

Nu har jag med andra ord 2 hål i magen som e öppna och läcker, det behandlas nu med en pico. En pump som e kopplad till ett förband som suger ut vätskan ur de två såren. Så med andra håll går detta åt helvete just nu.

På måndag ska jag in och byta förband och på tors/fred ska det ev bort, om det sedan sys ihop eller tejpas vet jag inte.

E mest tungt just nu, dock barnfria denna kväll så jag kan återhämta mig lite. Sjukskrivningen e också förlängd rejält pga alla problem. Håller tummar och tår om Att det snart vänder.



Så här e det nu






-puss från oss!

Inga kommentarer: