Sidor

21 mars 2012

Döds ångest

Har efter många om och men bestämmt oss för att att ta oss fram på det sättet man gör här på ön. Det enda sättet, dvs moppe. Frågan har varit hur vi alla ska sitta, hur det ska gå till och om vi vågar. Olle har kört en del med ett barn i taget, även Sebastian. Så igår tog vi beslutet packa badväska och gjorde oss klara. Sebastian, Elina och poppy på en moppe, funkade jätte bra. Olle körde vår med Daisy i knäet och jag satt bak med Tilly väldigt hårt knuten på magen. På de raka vanliga fina vägarna kändes det ok. Men grejen med denna ö är att det går en väg rakt igenom, sen e det små vägar på andra håll. Så vägen som skulle ta oss till stranden fanns knappt, va grusig, extremt guppig, hålig och jävlig. Bad Olle stanna några gånger, men det fick inte för grusen rörde sig för mycket. Hade fete döds ångest, höll i allt och alla med allt jag kunde, såg begravning och kistor framför mig. Va riktigt sjukt stressigt. Så på vägen hem tog jag och Tilly taxi hem. De andra hade inte upplevt det riktigt så som jag, så de såg inga problem med det hela, tror dock inte vi hade tagit oss upp för backarna med mig på dock heller.

Körde dock på kvällen igen, för på de vanliga vägen va helt okej. Tog en italiensk pizzeria, sen fika med godaste kakorna och kaffet.

Planen är ny att hyra moppe varannan dag och göra nått, och ta det lungt och äta billigt varannan. Har dock en moppe hyrd hela tiden så killarna snabbt kan åka och handla och fixa saker.

Bilder från igår kommer senare..


-puss från oss!

Inga kommentarer: