Sidor

11 januari 2012

Immigration office

I Phuket stod på schema idag. Kom dit 1150 och möttes av en skylt öppnar igen kl 1300. Då hade vi suttit i bilen i 90 min och va lagom glada. Insåg då att väntetiden behövdes då gäng kopior skulle tas på pass och papper skulle fyllas i. 10 i 1 va vi klara ställde oss utanför portarna och gjorde oss beredda på att fajta oss in först. Lyckades och efter en stund va våra pass och visum förlängda till 26 feb, för 1900 bht var. Tog oss sen till central festival, hungriga slängde vi i oss mat. Dumma jag dumpa och fick springa och spy. Vandrade sen i affärer och Herman och Sebastian kollade bio. Införskaffade oss gigantiska nya väskor, lite nya leksaker till Tilly, kjol till mig, pyjamas till poppy,tröja till Olle och en bardväska till mig. Åkte vid 7 vidare till mataffären för blöjor skot till Daisy och annat smått och gott. Tog oss sen hem i värsta regnstormen med bilen. Kändes som om vi skulle kana av vägen men hem kom vi hela. I slutet av färden sa poppy att hon mådde illa. När hon nyss gått av bilen spydde hon ner vägen. Vi andra gick sen o käka middag, poppy fix inte det och kräktes istället mer. Fick i henne lite bröd på rummet, men det kom upp det med. Bönan har somnat nu, hoppas att det e den konstiga dagen som gjort hennes mage konstig, så hon inte e magsjuk. Men återstår att se. Nu film och gott! Tjejerna sover! Lite styrke kramar till mina fina där hemma som idag behöver det! Kram!


-Pöss från phonen!

Inga kommentarer: