Sidor

18 april 2011

Från himmel till helvete


Började dagen med att träffa en underbar doktor, hon lyssnade, pratade förstod, kände sig maktlös men gjorde allt hon kunde göra. Sjukskrev mig med ordination vila och få i mig näring, detta så Olle jan va hemma och passa kids nån vecka. Fick starkare medeciner utskrivna för måendet och fick lämna några rör blod igen. Men trots pain tårar och allt va det ett lyckat och possitivt möte.

Så va det dags för nästa besök hos gyn, mina cellprov visade avvikelser så de ville följa upp det. Denna undersökning skulle inte kännas bara ligga där på britsen med benen i luften. Vilket ifs aldrig e trevligt, men inte särskilt jobbigt heller. Va en bra sköterska pratade med mig innan förklarade att allt inte behövde innebära cancer osv. Så va det dags gör kollen ligga uppe med benen i 10 min med en mojäng som fläker upp hela underlivet för att hon ska kunna kolla med mikroskåp där inne, tog lång tid, gjorde fruktansvärt ont, hon rita runt snurra omkring saker och hade sig va något av det obehagligaste jag testat, men hey det skulle inte kännas nått. Under hela tiden sa hon inte ett knyst berättade inget förklarade inget utan bara gjorde. Nya prover e tagna iallafall och inskickade, så får vi väll se vad de säger, men detta va inget jag rekommenderar nån.

Blää nu på bussen hem igen ska bli skönt att få komma hem efter en lång pissog dag...

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: