Sidor

17 juli 2010

Knallar

Fete mös har vi haft senaste dagarna. Moster Johanna och Nina är den kreativa sidan av släkten, Nina gör smycken och jobbar med silver lera. Johanna syr dockor, neccesärer och väskor. Så de hade bokat marknadsstånd på Sjöbo. Så efter några sena kvällars sömnad var det dags att dra. Åkte 6 på torsdagsmorgonen med smockad bil på väg mot Sjöbo. Väll framme möte jag, Johanna och Elsa upp Nina. I spöregn och blåst fick vi upp tältet och våra saker. Sen satt vi där till kl 00 vi turades om att sitta, stå, sova under borden, sälja, gå en runda, äta, äta lite mer. Spöregnet försvann också snabbt redan på morgonen och ersattes av en stekvarm brännande sol, så det va ap varmt i tältet.

Vi bestämde oss också snabbt att sova på plats, vem pallar konka ner allt igen och sen upp nästa morgon. Så vid midnatt satte vi upp väggarna på tältet möblerade upp borden mm längst väggarna så inga alkisar skulle ramla in. Sen hade Nina fixat stoldynor 3 cm tjocka att ligga på eller rättare sagt krypa ihop på så man fick lite skydd, kuddar och filtar. Ut och borstatänder på med långa kläder och kravla ihop på golvet. Tog ett tag att somna jag har en tendens att lyssna på alla och allt som rör sig, sen vakna jag till och från för att vända mig. Jag låg under ett av borden så vid ett av tillfällena så kolla jag upp på bordet där det satt ett nasty djur med knipsaker på gumpen. Vakna 5 igen och tog en runda där ute va helt tomt saker och skräp låg överallt och tälten stod tomma överallt, och jag va helt själv va skumt lite spöklikt.

De andra vakna vid 8 fräscha till sig lite upp med sakerna få lite frukost och så började dag 2 på marknaden. Ännu varmare och kvavt fram till 2300 då vi packa ihop och åkte. En super mysig upplevelse med massa kackel och skratt och mys. Alla knallar runt om va mysiga med alla prata skratta och skämta med varandra. Cred till alla som åker runt så hela sommaren.

En upplevelse rikare, och en stor kram till alla knallar där ute, ses nästa år!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: