Sidor

01 april 2012

Rädd

För mig själv, ser mig i spegeln och förstår att jag e smalare idag än för 2 år sedan. Men när situationen väl e där så befinner jag mig i tjockis landet igen.

Åkte som sagt longtail båt igår, när vi skulle hoppa på va jag livrädd för att den skulle kantra, när jag skulle glida av va jag ännu igen rädd att den Skulle välta. ( fanns ingen stege el dyl utan man fick snällt skutta ner i vattnet) när vi åkte va jag noggrann med att sitta i mitten så den inte skulle välta.

När vi skulle av på ställe nr 2 fick man gå mellan 4-5 båtar, dvs hoppa från båt till båt, då bara den innersta låg vid bryggan. Livrädd att alla skulle välta, livrädd för att ta den snälla Thai mannens hand till hjälp, för skulle jag snubbla skulle jag dra ner honom mig och båten. Att studsa mellan båtarna fick mig att känna mig som en elefant.

2 år efter op, 60 kg mindre, så ser jag mig själv ff som stor, har inte blivit kompis ochförstått och känner min nya kropp än. Trodde det skulle ha skett nu, mer går dagen visade mig tydligt att så va inte fallet. Känner mig stor klumpig, osmaklig och ivägen. Till och med Olle och Elina som stod på bryggan och såg det hela hade konstaterat att jag nog ff trodde jag vägde 125 kg.

Illa, hur kommer man framåt?


-puss från oss!

Inga kommentarer: